Hööks engelska nosgrimma, felsydd??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 615
L

Lawendel

Kanske finns nån sån här tråd redan, men jag skapar en ny iallafall...

Jag har letat sk*tlänge efter en engelsk nosgrimma utan foder, och så ÄNTLIGEN får Hööks in det i sitt sortiment! Överlycklig köper jag en så fort jag får chansen, men när jag skulle rida med den så blev jag bara :eek:! Först var "öglorna" (eller vad dom kallas :p) som man trär in remmen i under hakan (när man spänt nosgrimman) så trångt sydda att det var i princip omöjligt att få igenom remmen, men efter ett evigt pillande och "några" svordomar så gick det.
Sen var den så konstigt sydd, att hålen (i själva nosgrimman) satt nästan vid remmen som går runt nacken, och den andra (med spännet på) var hur lång som helst... Dessutom sprack nästan lädret vid hålen :crazy:
Jag förstod ju att jag inte skulle få toppkvalité, men för över hundringen så kan man väl iallafall begära att produkten ska vara sydd rätt :confused: :mad:?

Är det nån mer som har en sån här nosgrimma som lagt märke till samma saker, eller är det bara något med just min nosgrimma?

Ursäkta flummig tråd, men jag förklarar så gott jag kan :p :angel:

Sv: Hööks engelska nosgrimma, felsydd??

Skicka tillbaka skiten och be om en ny eller att få pengarna tillbaka.

Skicka tillbaka skiten och be om en ny eller att få pengarna tillbaka.

Det ska jag. Men jag undrade om det var nån till som köpt en sån här nosgrimma som har/hade samma "problem"?

vad tråkigt :( jag hade tänkt o köpe en, men det låter ju inge bra.. :crazy: kanske det kan vara ett måndagsexemplar, men vissa grejjer där är ju väldigt konstiga..

vad tråkigt :( jag hade tänkt o köpe en, men det låter ju inge bra.. :crazy: kanske det kan vara ett måndagsexemplar, men vissa grejjer där är ju väldigt konstiga..

Nej, det är inte så kul :crazy:... Men det kan ju juförsig som du säger bara vara på min nosgrimma, men saken är den att jag tror att de andra nosgrimmorna som hängde där såg likadana ut :crazy:

Det är väldigt dåligt tycker jag...

Jag har en sån :) Min är bra i modellen och normal i storleken, dock är lädret väldigt stelt och tjockt... Annars inga problem. Jag har inte upplevt problemen du pratar om, du kanske har fått en feltillverkad? reklamera!

Hansbo har ett träns med platt ofodrad nosgrimma,med innåtvända spännen och lädertyglar med stolpar på till ett bra pris. de flesta ridsportaffärer tar hem hansbo. har ett själv som jag är nöjd med, har för mig att det var en achen rem till men hela flärpen gick att ta bort

jag brukar lägga hela träns (i ditt fall nosgrimma.) i ett spannolja (oliv eller mat fett shit tha same.) så blir det mjukt och fint dagen efter. (har det i spannet under natten dagen efter torkar du av med svamp sedan trasa

jag brukar lägga hela träns (i ditt fall nosgrimma.) i ett spannolja (oliv eller mat fett shit tha same.) så blir det mjukt och fint dagen efter. (har det i spannet under natten dagen efter torkar du av med svamp sedan trasa

varför gör du det? jag tyckte det lät som att lädret inte skulle må så bra av det.

Det gör det inte. Det blir mättat på olja, matt och sladdrigt. Dessutom går det inte att sy i om det skulle behövas. På en billig nosgrimma har det å andra sidan kanske ingen större betydelse och jag vet att det finns några här som gärna propagerar för att marinera läder.

Läs gärna den nålade tråden om lädervård.

det har funkat kalas för mig :o inga utav tränsen har gått sönder eller dyl.
Jag gör det utav lathet, jag har NOLL kraft i händerna så när tränset ska ändras och dyl så är det mjukt och jag sparar mina händer.
Dock har det vart hårda träns, skulle ALDRIG slänga i ett dyrt träns (de är ju förövrigt bättre i lädret.)

Det gör det inte. Det blir mättat på olja, matt och sladdrigt. Dessutom går det inte att sy i om det skulle behövas. På en billig nosgrimma har det å andra sidan kanske ingen större betydelse och jag vet att det finns några här som gärna propagerar för att marinera läder.

Läs gärna den nålade tråden om lädervård.

okej, tack. det ska jag göra. kanske ska göra sådär med mitt läder också då:p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka