Hööks följer trenden ... *sucka*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 087
H

Havregryn

Har ni sett Hööks nyheter, de har kommigt med liknande skydd som cartago/veredus

Men men, kan ju säga att de röda var lite läckra!!

men ändå, kom på eget!!

(Kan tyvärr inte få in bilden här, men kolla på nyheter)

Sv: Hööks följer trenden ... *sucka*

är ävl så att folk vill ha dom äkta varorna meninte har råd med dom så dom köper billigare kopior av hööks..

610503.jpg

Dehär menar du?
joo, de var ganska lika veredus.. med catago? njaeeee..
men det är nog bara en tidsfråga innan den varianten kommer också!
Hööks i ett nötskal! :smirk:

Tänkte preciiiiis starta en likadan tråd :D Jo visst är det väl en vereduskopia (om än säkert inte lika bra :smirk: ) men catago är de ju inte lika. Men jag lovar, håll ut kära bukefalister, så får ni snart era Hööks-Catago :smirk:

ne cartago är de inte lika så där exakt, men menar att de har samma design, på så sätt med de glansiga..

jepps, snart har dom de också i sina butiker..

men men..

som jag skrev till popeye att de påminner på så sätt att de är galnsiga...

men en exakt cartago kommer nog snart de me..

tycker att dom ser bra ut iaf...
omdu har 2 likvärdiga skydd och de enda som skiljer är ett namn och priset så tar jag de billigaste ,,

Ja dom har ju samma typ av utsida liksom.

FT-ryttare: Jag har inget emot att köpa dom, tycker de svarta var snygga. Men att Hööks alltid ska haka på trenderna och inte göra egna kan man ju fundera över. De som är så bra inom hästsportutrustning borde ju vara trendskaparna tycker man.. Men jag skulle faktiskt hellre köpa dessa skydd än svindyra Veredus.

Du har väl en del av förklaringen i just priset - ju lägre pris desto mindre kvar för företaget. Och det är inte bara vinst det som blir kvar, utan en del av slantarna går ju till produktutveckling etc. Har man lägre marginaler så är det inte säkert att man har som målsättning att utveckla särskilt mycket själv ...

Jämför avmaskningsmedlet ivomec, som när det släpptes fick mååånga billiga kloner.

Tillägg: de flesta, däribland jag, betalar ändå glatt det billigare priset för kopian i stället för att promt jämt kräva originalet.

Senast ändrad av en moderator:

Haha. Men det visste vi ju redan att H**ks är riktiga wannabees!

Innebär detta att det är en ny katalog på gång????????

Inte förrän till våren. De får ju in nyheter då och då utan att göra en hel katalog för det.

Neee, nästa kommer i vår. Men det kommer ut ett nyhetsblad med de nya sakerna på nu i veckan skulle jag tro!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
450
Senast: DeCloe
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 823
Senast: Sirap
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈