hööks lindor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glasss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 954
G

glasss

Hej!
tänkte bara höra lite med er bukare, jag ska köpa ett par benlidor i fleece på hööks som jag kan rida med lite då och då till dressyr , bara någon gång ibland ska jag använda dom, är dom benlindorna där dugliga ? och tycker ni att jag ska använda padd under dom eller ej ?

En :banana::love: till alla som svarar :)

Sv: hööks lindor

ser ingen mening att linda om man inte har padd under. I så fall som enbart utseendet, men vad är de då får mening?

Ja dom är dugliga från hööks..

Nej, jag ser ingen mening med att rida med fleecelindor.

Det ger inte samma stöd som de elastiska, och det är svårt att få det att inte se klumpigt ut, även om man har en tunn padd...
(Jepp, padd är ett absolut måste!!!)

Nä, för mig är fleece till stallbandage. :cool:

okej, då kommer jag att köpa paddar också, men det jag syftade på att ha fleecelindorna till är att skydda mot slag, att ha lindor istället för benskydd, men då köper jag lindor och paddar däifrån! :)

någon annan som också vill kommentera ?

Jag håller helt med Pinky.
ser ingen mening med att inda med fleecelindor, köp elastiska istället de är till för ridning, fleece är stallbanage.
ochpaddar måste du absolut ha, alltid under alla lindor.

Jag har lindor från Hööks och jag tycker dom är helt okej för det priset.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Elo
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka