Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

Sv: Hööks nyheter! *en klassisk buketråd*

KL

Jag tycker Hööks är skitkassa och bara har skitkvalitet, det har jag tyckt länge, men framför allt nu med konkurrensen från liknande bolag och webhandel senaste åren så är jag förvånad att de faktiskt överlever. Deras priser håller INTE måttet i fråga om deras skit kvalitet anser jag. Det enda jag köper på Hööks är smågrejer så som täckes gjord ringar, täckes gjord plattor och ev ngn hovkrats. Kolla deras täckeskollektion - täckena ligger på 799 -800 spänn och har max ripstop 600D = sämsta hållbarheten för ett utetäcke och likväl ligger priserna i samma klass med andra märken med hundra ggr bättre hållbarhet. Bara för att nämna ett exempel. Och OBS - jag är INGEN märkessnobb, snarare tvärtom, så det är INTE det det handlar om alls!

tycker man ser på deras utbud att de får kämpa lite för att hålla sig på marknaden och det är nyttigt för dem anser jag - BRA med konkurrens!

Jaaa du. Den här tråden handlar om Hööks nyheter och inte vad du gillar kvalitéen. Så har du inget att skriva om nyheterna, så leta upp en annan tråd. Tack snälla.

Jaaa du. Den här tråden handlar om Hööks nyheter och inte vad du gillar kvalitéen. Så har du inget att skriva om nyheterna, så leta upp en annan tråd. Tack snälla.

Nyheterna bekräftar min inställning, det kan jag skriva :D

* knapplån *

När jag väl har bestämt mig för att jag ska handla, när jag ska lägga varor i min Kundvagn så kommer det upp en liten ruta som säger "Artikeln saknas!"... Den säger det om allt jag vill ha :crazy: Betyder det att allt är slut? :(

jag är f ö grymt sugen på den rosarutiga grimman .. jag blev lite kär i horsepower pony turnout-täcket med, det rutiga i fiiiina färger, men har precis köpt ett nytt 100gramstäcke så det blir nog inte vi :D däremot kanske ett showmaster classic fleece, det svarta sammetstäcket, får åka med hem nån dag :love:

Äntligen en som kommenterar pony turnout-täcket, jag älskar det :D Känner förresten att du hade bra smak, min dam har en sådan rosarutig grimma, och jag är otroligt sugen på sm classic fleece :love: annars fanns det väl inte så mycket kul i katalogen, men skulle kunna tänka mig ett Claridge house Ashdown-träns.. Någon som kännt på det? :bump:

KL

Galway hade suttit fin-fint på fullblodet som nu fått för sig att hon skall bli ridhäst. Eller ja, skolas om till ridhäst. Hon är bara 20 år gammal.

* knapplån *

När jag väl har bestämt mig för att jag ska handla, när jag ska lägga varor i min Kundvagn så kommer det upp en liten ruta som säger "Artikeln saknas!"... Den säger det om allt jag vill ha :crazy: Betyder det att allt är slut? :(

Hm, när jag kom hem och provade lägga en beställning på min egen dator så funkar det... Dagens teknik :p
Iaf, nu är en beställning lagd :D

Vad konstigt....

Köpte ett sådant brunt i våras och det är i skönt mjukt läder utan en antydan till sprickor.
Används som "regnväders"träns utan problem.

Vad konstigt....

Köpte ett sådant brunt i våras och det är i skönt mjukt läder utan en antydan till sprickor.
Används som "regnväders"träns utan problem.

Jag har också ett sådant och jag tycker det är mkt trevligt med tanke på det facila priset. En rejäl omgång med smörja och det var mjukt och skönt att ha att göra med, dessutom tycker jag faktiskt det är skitsnyggt :)

det enda jag tyckte var snyggt var GM delfi tränset med strass på pannbandet. Så det och GM luxury schabraket är det enda min häst får från h**ks iår!

Tack ni som svarade om tränset. Förmodar att det får bli en tripp dit för att klämma på det och plocka ut just det exemplaret man vill ha. Jag är inte rädd för att köpa grejer som är stelt. Det går lätt att mjuka upp.

Har det tränset sen i våras. Kanterna blir slitna och fula väldigt fort, men visst är det mjukt och inte så stelt.

*kl*

Fick katalogen idag och eftersom jag är på jakt efter träns så var det det första jag kollade på.
Och döm av min förvåning när jag märkte hur många träns som inte fanns i strl ponny: av 24 träns fanns 10 st i ponny! Inte en enda lös nosgrimma i ponnystorlek.
Och de snygga grimmorna (dvs de två lila) fanns inte heller de i storlek ponny.
Nej det blir inget från hööks för min del

*kl*

Nu är jag dundersuperförbannad :-(

I min beställning från 8 dagar sedan står det: Omedelbar leverans !

Ringde och frågade då grejorna ännu inte kommit och fick reda på att det tar ca 7-10 dagar innan grejorna kommer...
Men efter hon kollade så stod det att det skulle PACKAS på måndag och att jag nog kunde ha det till nästa helg, om jag hade TUR ? ? ?

Vaddå TUR ? ? ?

Kallas det TUR att det kanske kommer om ytterligare MINST 1 v ? ? ?

Eller ens med OMEDELBAR leverans ? ? ?

Har någon annan fått sina beställda grejor ännu ?

Jag la en beställning den 30:e december. Efterlyste paketet igår förmiddag och då var det inte packat än. Idag kom det dock, så packandet gick tydligen fort iaf..
Överlag tycker jag Hööks är otroligt långsamma att beställa från..tyvärr

KL
Mitt paket kom efter ca 1 vecka, bställde den 6 jan och kom i tisdags vad det nu var för datum. Hade inte beställt några nya grejer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka