Hööks reflex/säkerhetsjacka

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Liqo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 372
L

Liqo

Jag är mycket sugen på att köpa reflexjackan (eller den heter ju säkerhetsjacka) från hööks.
Är det någon som har den? Hur är den?
Är den varm? Synns man bra i den? (Dum fråga kanske..... :smirk: )
Hur är storlekarna? Är den värd sitt pris?

Berätta alla för/nackdelar med den.....
Eller om det är någon som vet andra bra reflexjackor??

Vill ha en jacka som jag synns i när jag är ute med hästarna.

Tackar och bugar på förhand! :bow:

Sv: Hööks reflex/säkerhetsjacka

Har beställt en, den ska komma denna vecka.

Tittade på dem i affären men de hade tyvärr ingen i min storlek, jag provade en Small men den var lite liten, jag vill ha medium. Tror att storlekarna är vanliga. Jackan verkade vara väldigt bra, skön att ha på sig och är nog ganska varm. Tror absolut att den är värd sitt pris, på granngården säljer de reflexjackor för dryga 1000 lappen...

Såg en liknande reflexjacka från Shires på EKO:- för 399 kr tror jag det var, men den var en kort modell (lumber) och det vill jag inte ha.

Provade Shires reflexjacka, men den åkte upp i ansiktet varje gång jag satte mej, trots att det var rätt storlek....

Så nu ska jag beställa en reflexjacka från Hööks.....

Min systerdotter har en sånn! Kanoon bra!
Fodrad.
jackan Syns bra i skymminig!
reflexerna är breda och syns bra
många bra fickor!
ganska små i storlekarna

Jag köpte en "varsel-jacka" på en yrkesbutik här i stan.

En är orange med flera breda reflexband på, syns kanon i den! Fast gula också
den satt helt perfekt, lagom lång med resår nedtill så den inte halkar upp och sen fastnar man inte i något. Dessutom var det löstagbara armar så det går att ha den som väst också. Lagom fodrad så man kan ha den när man rider utan att bli för varm och med en varm tröja under så klarar man sig bra.
Den är tillräckligt varm för att ha så länge det inte är 20 minus.

Kostade lite mer än 600:- (exkl moms) helt värt det

Fanns något likande på Eko, gult eller orange med reflexer syns bättre än en "vanligt" neutralare färg med reflexer.

Jag har fått hem min jacka nu och jag är supernöjd!! Den har bra passform, den är vattentät och andas, den är varm att ha på sig och man SYNS deffenitivt!! Färgen är riktigt lysande neongul och det är många reflexer på den.

Helt klart värd de 499 kr som den kostar!!

Har den när jag rider och går promenader med hunden i skogen nu när det är älgjakt så att jag syns ordentligt.

Vilken damstorlek har du i vanliga fall?
Jag har 38-40, är 167cm och väger 59kg.
Kan en medium vara lagom för mig?

Jag ligger runt 34-36 i storlek men är lång, 182 cm så jag brukar ha medium på jackor för att ärmarna inte ska bli för korta.

Jag provade en small i butiken men ärmarna var lite för korta på den, beställde en medium och den passar bra, inga för korta ärmar på den och täcker rumpan.

Tror att du lätt passar i en medium, kanske i en small t.o.m.

Jag har inte haft min så länge, men hittills tycker jag att den är underbar! Den sitter bra (är möjligen lite trång i halsen när luvan är inrullad i kragen), är varm och skön, verkar vara vattentät (har inte ridit med den i regn än, men vattnet från grenarna som pållen försöker skrubba bort mig mot (? :D ) rinner av den direkt), och den syns enormt bra. Blev nästan rädd när jag red med den i månljus och råkade titta ner - den såg faktiskt självlysande ut. Dessutom har den massor av trevliga fickor (som jag kommer stoppa saker i och sen glömma). Har fått mycket beröm från icke hästburna trafikanter när jag har varit ute och ridit med den på mig, om man ska lita på dem så syns den väldigt bra.

Helt klart värd pengarna om du frågar mig.

Hm, låter mycket intressant...var också inne på en sån och alla verkar ju positiva...
De brukar ju vara så dyra på andra ställen så man får väl passa på...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 396
S
Utrustning Vart ngn stans kan jag köpa en Reflex-ridjacka? Har sett folk med sånna, dom verkar asa bra. Spec nu när det är jakt och mörkt ute. Jag...
Svar
16
· Visningar
2 238
Senast: Minett
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: SaraB
·
E
Träning Lägger denna tråden här, och hoppas den ligger rätt, då frågan handlar om min unghäst, och jag vill höra olika tips och erfarenheter om... 2
Svar
21
· Visningar
1 856
Senast: estelle79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V