Hööks reflexjacka

Chlo

Trådstartare
Funderar på att köpa reflexjackan från Hööks. Jag läste i en gammal tråd att många verkade nöjda med den. Fast jackan var väl rättså ny då, så jag undrar om ni fortfarande är nöjda med er jacka? Håller den? Hur är den i storleken? Syns man bra?

Eller ska man satsa på en varseljacka istället (eller något annat alternativ)?

Sv: Hööks reflexjacka

Jag har haft min sen den började säljas på Hööks och jag är supernöjd! Man syns bra, jackan håller tätt även efter tvätt och passformen och storleken är bra. Den har inte gått sönder eller släppt i några sömmar. Jag har medium på min som jag brukar och den är alldeles lagom, det enda är väl att halsöppningen blir lite tight när man har luvan i men jag brukar alltid ha min luva ute så det stör inte mig.

Ett bra köp!

Jag är fortfarande jättenöjd med min! Förutom en liten reva som uppstod när klumpiga jag fastnade på en krok ( :o ) är den hel trots flitig användning, och den håller fortfarande tätt trots många tvättar. Varm och gosig är den också.

Och syns gör den verkligen - det händer till och med att bilister stoppar mig för att berömma mig för mitt klädval. :bow:

Tack för svaren båda två! Det låter ju kanon bra att ni fortfarande är nöjda mer era jackor. Japp, jag har bestämt mig. Det får bli en sån!

Åh, jag har också funderat på en sådan. Är det en höst/vår jacka eller är det en vinterjacka? Bra pris, gissar att en varseljacka från ex Fristads är mycket dyare.

Haft min en vinter dock mycket flitig användning då jag oftast är i stallet heldagar.

Man får tvätta ofta pga färgen! Den blir snabbt skitig. Men trots intensiv tvätt så är den kanon! Håller form och är vattentät. Man syns SUPER!! får många tillsägelser om detta.

Jag har XL för att få tillräckligt långa armar. Tycker inte om när det blir för kort. Dessutom har man ju ofta tjocka tröjor under. Men den är normal i storlekarna för övrigt. Men vinterjackor kan ju vara lite stora utan att det gör något.

Provade XL, eftersom jag har lite svårt med storlekarna....
Då undrade både gubben och personalen vart den jackan skulle gå....
Så det blir en i storlek L, när jag beställer...:) :) :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
853
Senast: Hermelin
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 206
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?