Hööks remontträns Hannover

sassiball

Trådstartare
Tror jag att det hette, det ska inte vara det svarta med vitt foder i alla fall utan det andra de har.

Hur är det i storleken, någon som vet? Man kan ju inte spänna främsta remmen på nosgrimman tyvärr så svårt att veta om det passar.... Jag har ett halvblod med ganska stort huvud, trots det är den nuvarande remontgrimman jag har något för stor så den stör bettet lite.

Man får kanske helt enkelt mäta :angel:

Någon som vet andra träns med remontgrimma där man kan ändra själva framstycket på nosgrimman? Har för mig att jag sett en del träns med spännen där.

Sv: Hööks remontträns Hannover

Jag har Hannover-tränset på min varmblodstravare. Han har Full size, men det är möjligt att tränset är lite stort på honom. Nosremmen måste jag dra åt nästan helt (om jag vill ha den tight), men det fungerar utan att komma för nära bettet. Det säger dock inget om huruvida tränset är stort eller Lordens huvud är litet ;)

Om du inte vill köpa hem och testa kan jag alltid gå ut och mäta nosremmen på mitt träns, om det hjälper dig.

/Chris

Jag har cob till min D-ponny, och det är i minsta laget. Egentligen sitter det ganska perfekt, men måste ha nosgrimman på yttersta hålet för att det ska gå. Han skulle antagligen passa bra i ett full, och då har han ändå ganska litet huvud.
Den är ju sydd så att framdelen av nosgrimman ska vara lite kortare än vanligt.

Ok, men då kan det kanske vara värt att ta hem ett och prova, har en Hööks butik bara ett par mil ifrån mig så det är ju inte hela världen om man får lämna tillbaka. Får kanske ha x- full till min jättehäst då...

är det detta tränset du menar?

Namnls-1.jpg

jag har full på min lilla häst så hade jag vart du så skulle jag ta ett x full..

förövrigt så är jag väldigt nöjd med det här tränset och kommer köpa ett till så småning om.

Söt hästs!

Ja det är nog det tränset, hoppas de har x- full hemma!

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
S
Utrustning Har nyligen skaffat mig en ridtravare. Han är en äldre herreman, snäll och väldigt lätt att hantera, en riktigt äkta gentleman skulle... 2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: Elina-a
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 678
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka