Hööks sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fina_Lina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 282
F

Fina_Lina

Är det någon som provat sadeln från Hööks på sista sidan i katalogen? Kvalité? Prisvärd? Dom kostar 1.249, funderar på att köpa en sådan..
Sadeln är svart med gula stickningar och passpoál. Finns även i brunt.

Sv: Hööks sadel

De flesta jag har frågat säger att den är kass.

Det är svårt att skicka efter en sadel som är bra!!!
Helst ska man ju prova ut den på hästen så man ser att den passar..

nee den e verkligen kass! En i mitt förra stall hade en sån, och efter ett tag nöttes flrgen bort helt! Så den svarta sadeln visade sig vara ljusbrun under ytan!

(detta tog endast ett par månader efter inköp) och gav dessutom hästen STORA knölar på ryggen, MASSA knölar!
Stackars häst :o

Nej! USCHA! :eek: :crazy:

Jag har känt på den sadeln i butiken och det var det värsta jag sett :eek: :crazy: , den var urkass i lädret. Köper hellre en pinto från börjes om jag ska ha en billig sadel :D .

Rekomenderas INTE (!!)

:bump:

jag tycker hästen var finare :crazy::D
Men sadeln kan nog vara bra till en häst som den passar på.

I sommer var jag i flere Hööks-butiker, båda i Norge, Sverige och Danmark, och jag såg ungefär 15-20 eksemplarar av denne sadelen.

Alla var knöliga i stoppningen, och dom flesta var snede, unntagen ETT eksemplar som var jättebra på alla sett...! :)

Men du skal ha bra tur om du träffar på et bra eksemplar... :smirk:

Okeey, TACK alla som svarat! Jag har ändrat mig, jag vill absolut inte att min häst ska behöva bära en "obekväm" sadel! :crazy: Blir till att spara å köpa en sadel med bättre kvalité!! Men det är det nog värt. En jag känner har en Prestige (Golden Star), den är hur bra som helst. Får spara till en sådan i stället :smirk: ..
Tack!

Jag har sett (det räckte med att se dom på håll faktiskt... :eek: :crazy: ) den sadeln i butik och den ser ut som en... leksakssadel... dom hade säkert 10-15 st senast när jag var i butiken och jag och sambon roade oss med att kolla in dessa.
Definitivt inget jag skulle lägga på någon av mina hästar!! :crazy: :crazy:
Lägg pengarna på en bättre begagnad märkessadel istället.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 069
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka