Hööks tm rain

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elshacera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 150
E

Elshacera

Fy vad jag är ARRGG!!!
då jag tyvärr ej hade hunnit få hem regntäcke åt "gammeltanten" panikåkte jag till Hööks och köpte ett billigt regntäcke där.
TM rain satte på gammeltanten detta och trodde givetvis att då det är sålt som regntäcke "Att nu får gammeltanten vara torr"
Åker ut senare för att kontrollera att Tanten mår bra.
Icke täcket är totalt dyngsurt, fodringen har sugit åt sig allt vatten.
Gammeltanten står och skakar för glatta livet ute i hagen.
Törs inte tänka på vad som kunde ha hänt med "Gammeltanten" om hon fått stå längre med detta blöta täcke.
Rent ut sagt "Hur faan kan man sälja detta som regntäcke"

Att ett regntäcke ej håller torrt efter flera timmars/dagars regna kan jag acceptera.
Men är det sålt som regntäcke skall det :devil: hålla för ett par timmars utevistelse..

Har pratat med Hööks och de skyller på att det måste vara "fel" på just detta täcke.
Ni andra som köpt det, hur har det fungerat för er?
Är det ofta det är "fel" på täckena, de har erbjudit byte men vete :devil: om man törs..

Blir bums reklanmmation på detta täcke.
Ilsken Elshacera

Sv: Hööks tm rain

Säg inte så, jag har ju köpt ett sådant. :cry: Men ska ju inte använda det förren till senhösten.

Er dette det helt nye TM Rain ? Blått med bogveck ?

Jag har den gamla varianten av TM rain, det håller hästen torr i flera timmars regnande.. tyvärr är det utan andasfunktion, så det luktar in så gott..

Vi har ett TM superfit rain. Det håller tätt, men däremot är ytan värdelös, redan efter ett par timmar så var det små hål i täcket!

Exakt väldigt snyggt utseendemässigt, men totalt värdelöst
Åtminstonde det jag köpte

Hade den gamla modellen innan. Fungerade jättebra. Höll torrt för en hel dags regn, men som någon annan skrev tyvärr utan andasfunktion.

Elshacera skrev:
Fy vad jag är ARRGG!!!
då jag tyvärr ej hade hunnit få hem regntäcke åt "gammeltanten" panikåkte jag till Hööks och köpte ett billigt regntäcke där.
TM rain satte på gammeltanten detta och trodde givetvis att då det är sålt som regntäcke "Att nu får gammeltanten vara torr"
Åker ut senare för att kontrollera att Tanten mår bra.
Icke täcket är totalt dyngsurt, fodringen har sugit åt sig allt vatten.
Gammeltanten står och skakar för glatta livet ute i hagen.
Törs inte tänka på vad som kunde ha hänt med "Gammeltanten" om hon fått stå längre med detta blöta täcke.
Rent ut sagt "Hur faan kan man sälja detta som regntäcke"

Att ett regntäcke ej håller torrt efter flera timmars/dagars regna kan jag acceptera.
Men är det sålt som regntäcke skall det :devil: hålla för ett par timmars utevistelse..

Har pratat med Hööks och de skyller på att det måste vara "fel" på just detta täcke.
Ni andra som köpt det, hur har det fungerat för er?
Är det ofta det är "fel" på täckena, de har erbjudit byte men vete :devil: om man törs..

Blir bums reklanmmation på detta täcke.
Ilsken Elshacera

Jag har också ett som jag köpte för 2 år sedan. Det är verkligen dåligt täcke. Har hästen stått ute i regn i ca 5-6timmar så är det dygnsurt både innanför och utanpå täcket. Det luktar illa när det håller på och torkar och det tar lång tid för täcket att torka också. Nej, tacka vet jag Börjes billiga täcke. Det är mycket bättre än Hööks.

DEt är inte samma täcke, du har det gamla utan andasfunktionen. Det ska vara förbättrat nu, har bogveck och andasfunktion..

hmm ja jag köpte ett sånt igår ska jag säga och jag vet faktiskt inte om det är torrt eller om det är blött..men lite sur blir man ju nu om man får höra att det inte är regntätt.. :mad:

Vi har två av de gamla TM rain, de håller torrt lääääääänge.
Men som sagt, de andas inte, så de luktar apa och pyton efter ett tag.. :smirk:

jag ahr om lila me gråakantband funkar super tycker jag.

Vi har det blå med gröna band och det svarta med grå band.

Till alla var in med täcket idag fick tillbaka pengarna.
Lovar att täcket fortfarande efter att ha hängt på tork över ett dygn var genomblött.
Ursäkten då från Hööks var följande "De måste missat att impregnera täcket"
Mitt råd till er andra testa täcket INNAN ni sätter på hästen det

Jag som skulle köpa ett och ha i reserv...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka