Hööks utetäcken

feel

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av Hööks vintertäcken? Jag är särskilt intresserad att höra om deras Thermo Master Premium, det är ju ändå 1200D så det borde ju hålla en del?

Har haft en regntäcke från Hööks för typ 10 år sedan och det var urkasst, men har en förhoppning att de har förbättrats.

Sv: Hööks utetäcken

Jag gillar dom inte!
Främst är det passformen jag tycker är urkass!

Jag köper hellre HW Amigo som är i samma prisklass men mycket bättre passform.

Just Preiumtäcket tycker jag är bra! Bogvecken sitter bra och det håller tätt.

Vet inte med årets variant men jag gillar inte när det är fleece inuti, har varierat på dessa täcken.

Jag har väldigt bra erfarenheter av deras täcken över lag.
Vet att dom för länge sedan hade regntäcken som var katastrof men jag började handla där efter det.
Köpte två täcken där förra året, ett 100 grams med lös hals och ett 300 grams med fast hals.
Är mycket nöjd med båda även om det tjocka känns plastigt på insidan så verkar hästen trivas.

Amigot som är likvärdigt i tjocklek och yttertyg kostar dubbelt så mkt som det jag kikat på hos Hööks. Har ett Rambo att ha till vintern, men behöver ett lite lättare vintertäcke att ha nu när det är några minusgrader. När man lever på föräldrapenning så är inte hästtäcken prio ett, tyvärr.

Kanske man vågar köpa ett sådant då, de har ju rabatt på täckena nu också.

jag är supernöjd med mina täcken från hööks, sitter bra iaf på min häst, inget skav, inget läckande och värmer fint :) men det är klart, precis som med alla andra märken finns de väl måndags ex om man har otur, men jag har "ta i trä" än så länge haft tur isf! :)

Ett Hööks premium winter 1200D med 300 gr och en löstagbar hals kostar 1200 kr om man köper dom till ordinarie pris (autumn modellen har ju 100 gr foder men enbart 600D, så det var inte den du tänkte på tror jag).
Ett HW Amigo bravo 12 plus heavy med 400 gr fyllning och då ingår halsen kostar 1499 kr, så det skiljer inte så mycket.
Men visst, om man har mammapenning så vet jag av egen erfarenhet att pengarna inte räcker till allt. :)

Täcket jag har kollat på kostar 899kr (-15% rabatt), behöver inget halstäcke. Ett Amigo medium går på ca 1300kr...

MEN är Höökstäcket värdelöst så är det ju att kasta pengarna i sjön, Amigo vet man ju vad man får iaf.

Senast ändrad:

Jag har något billigare Thermo Master från Hööks och är faktiskt jättenöjd, det har bra passform och verkar vara tåligt.
Annars är jag faktiskt trogen Börjes (nu blir jag väl skjuten) allra billigaste vintertäcken, vad det nu heter. Jag har haft ett i sex vintrar och det håller fortfarande, sitter bra på hästen och har inte läckt en droppe trots att det väl är impregnerat typ en gång. Så är man ute efter budgettäcken kan det också vara värt att titta på.

Köpte regntäcke och vintertäcke där -02--03. De dyraste TM täckena, regntäcket var skimrande grönt och vintertäcket silverfärgat. Fattig student som man var och slängde ut över 2000 på täcken som butiken lovordade och man trodde att de var slitstarka och skulle hålla lääänge.. Regntäcket höll i en vecka, sen var det en reva över hela korset. När det väl vart vinter och han fick ha på sig vintertäcket höll det en dag.. 1300 spänn åt skogen! Det var bara trasor och fodret hängde i slamsor.. Fick krypa till korset o be föräldrar om pengar till ett nytt regntäcke, åkte till sharpman och köpte ett shires (som dessutom var billigare!), som hänger med än idag! Har inte ens tittat åt hööks utetäcken efter det..

Tycker Börjes täckena är kanon! Bra passform med höga bogveck =) Då min häst förr gick med en täckesätare har man avverkat några st. Enda minuset är att hakarna på en del är väldigt kärva, annars rekommenderar jag dem varmt =)

*kl*

Köpte både det lila thermo-master täcket och det blårutiga "Snowdon" häromdagen.
Snowdon satt somm ett smäck, helt underbart täcke, medans det lila hade den skummaste passformen ever. Världens minsta hål för halsen, tajt vid knäppningen över bogen (med nöd och näppe att det gick att knäppa på yttersta), och sedan VÄRLDENS STÖRSTA bogveck?? :confused:

De lila åker tillbaks och blir utbytta mot Snowdon de också, tyvärr.

Om du har Citygross i närheten, kika där!
Köpte ett regntäcke och ett tunnare 100g täcke där förra året. De ser fortfarande nya ut. Håller regn och blötsnö borta, passar på min häst. De har även lite olika modeller. Min pålle är rätt smal över bogarna, stallägarens hästar rätt breda men de hittade också en modell som passade:)
Bra priser dessutom!

Annars älskar jag Shires! Brukar vara hyffsade priser på dem :)

Jag har bättre erfarenheter utav Börjs täcken än hööks om man vill ha lite billigare täcken.

Jag köpte ett vintertäcke från Hööks på 1200D och jag är supernöjd:) Men just 1200 bör det vara för att vara rivtåligt, köpte ett vintertäcke från Hööks för några år sedan som jag tror det var 600D och det blev hål på det.

Annars så säger jag som en annan jag gillar Börjes ;)

Haha, skönt att det inte bara är jag som faktiskt kan tala gott om en Börjes-produkt. Jag är van vid att folk reagerar som om jag vore dum i huvudet. :D

Jag har bättre erfarenheter utav Börjs täcken än hööks om man vill ha lite billigare täcken.

+ 1 på den. Länge sen jag köpte utetäcken från Hööks iofs men jag blir inte imponerad när jag tittar och känner på dem i affären nu i alla fall.

Min erf:

HorsePowertäckena är helt okej. TM-täckena är det inte. Dessutom ligger de på tok för högt i pris, du får HW Amigo för samma pris - och de är bättre.

*kl*

jag har också funderat på ett ThermoMaster i 100g då jag saknar ett mellantäcke.
Dessutom så har jag ett tjockt ThermoMaster vintertäcke ca 400-450g med hals som jag haft i flera år. Visserligen så har det inte behövs så ofta men det är jättebra och pålle älskar det. :D

Jag har nästan bara bra erfarenheter av täcken från Hööks, TM sitter bra på min häst och bogvecken är helt ok.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: hastflicka
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 831
Senast: ildiko
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 271
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka