Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

GroteFoto-3AHRBMBW.jpg

Desto mer jag tänker gult desto mer vill jag ha det;). Jättesnyggt! Men tycker också att det är synd att det är 50/50 lindor. Vill ha helt i fleece.

Åhh jag som äger knallgula, snorgröna och turkosa miaslindor men inga schabrak till. Det känns som att jag borde shoppa lite. :D

haha...ja bäst att passa på då :D

Fiorano - man blir ju glad av den gula nyansen, utstrålar soooommmmar! :) ja jag gillar inte riktigt heller 50/50 men jag köpte lindor i en annan butik där jag bor i höstas som är samma nyans och inte 50/50

Hur mycket gick dom schabraken på? Man kanske ska ta sig en tripp imorgon.
Inte för att jag har någon häst att använda schabraken på förens till hösten. :p

Jag var också in idag och såg lindorna. Riktigt snygga färger! Men blev besviken när det var 50/50. När ska de börja göra helelastiskt, som förr? :(

Jag håller med dig, kan vi inte gå ihop och skicka mail till hööks att vi vill ha tillbaka elastiska lindor igen?

---

Åh vad härliga färger! Själv är jag en sån som tycker om 50/50 lindorna, så jag är glad ;)

Så sugen på att shoppa, dock lite osäker på vad vi ska kitta honom i. Han är en typisk brun häst som skiftar lite i röd/guldgrå beroende på ljus, lite fullblods-spetig. Får nog ut och botanisera, just nu är vi så lagom utstickande i svart/grått/vitt/marint/jag i brunt, haha!

Jag skriver också på ett sådant upprop ! ! !

Provade den rosa tjocka reflexvästen i dag i storlek XL....
Det fattades tyvärr nästan en hel decimeter för att kunna gå om mej... :mad:

Men i deras CRW kläder kan jag ibland ha L för oftast är XL i största laget ? ? ?

Fast jag lyckades smuggla ner att jag köpte det illgröna Lena Furberg ridtäcket i påsen, förutom dom underbara blå-grå stickade tofflorna på rean... :love:

Undrar fortfarande hur jag lyckades med det ? ? ?

Nästa gång blir det det matchande schabraket, för lindorna går bort tyvärr...

Ingen som har koll på när katalogen kommer? :laugh:

Är ju nästan som en tradition att gå igenom hela katalogen och plocka ur allt man vill ha, vet att jag och en kompis plockade ur allt man behövde ha som startpaket till sin häst ur katalogen en gång (verkligen allt) och då landade det på ca 80,000kr, men då var även ridkläder (för 3 grenar + stalljobb) inräknat... ;)
(OBS, vi gick kanske i 5:an eller 6:an!) ;)

Idag när man har lärt sig ett och annat om kvalité så skulle man ju aldrig kunna plocka ur så mycket, men visst är det underbart att läsa listorna som jag sparat! :love:

Senast ändrad:

Bara av nyfikenhet, varför vill ni ha 50/50?
Man måste ju fortfarande ha padd under och jag tycker det blir klumpigt bed padd, fleece och sen elastiskt, blir ju mycket enklare och snyggare med bara padd och elastisk linda.
Fleece använder jag inte överhuvudtaget till ridning, de har jag i stallet.

Måste ha padd måste man inte. Därför man har 50/50, för att slippa padd. Jag lindar aldrig med helelastiskt och helst bara med fleecelindor.

jag tycker 50/50 lindor är ok tillsammans med padd, det blir ju inte lika klumpigt som om man bara har fleece. (tycker jag) det blir ju padd, ett lager fleece, ett lager elastisk, sitter också bättre än mina hel elastiska lindor.

50/50 lindor utan padd vill jag inte ha, men tycker det blir lättare att linda med 50/50 då fleecen inte "halkar" lika mycket mot padden som elastiska gör.
blir sugen på att se vad för ngt som kommer till våren :D.

Det blir ju massa skarvar mot benet. För mig är det självklart med padd, alltid!

Var på Hööks i Liköping idag. Fanns mest saker i ponny storlek hemma än så länge. Men jag köpte de röda terrängskydden iaf. Så blev det lite saker från rean oxå, nästan gratis ju!

50/50 innebär att padd inte behövs.
Om man dessutom har padd blir det ju jättetjockt och korvigt.

De "skarvar" som blir mot benet är inte större än de sömmar som ofta finns på paddar. Jag har provat att linda på mig själv, jag var nämligen också lite skeptisk mot 50/50 i början. Det var bekvämare med 50/50 än med padd och elastisk linda, upplevde jag.

Jo det tycker jag absolut! Skulle vara spännande att se vad man får för svar om inte annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka