Hööks vår/sommar 2014

Sv: Hööks vår/sommar 2014

*delvis kl*

Trött häst efter träningspass där nya tränset syns inte så bra under den något svettiga pannluggen men schabrak och lindor syns istället desto bättre! Är väldigt nöjd med passformen på schabraket och ska nog köpa det gråa också för att matcha med de ljusblåa lindorna som jag fick för halva reapriset :)

Vilken fin färg på schabrak och lindor! Och vad snyggt det blev till hästens färg också! :d

*knapp*

Nån som köpt de silverfärgade skorna som det är erbjudande på?
Hur små i storleken är dom? (står att dom är något små)

*KL*

Så, har rotat fram denna tråd igen ;) den låg lååååångt ner.

Jag köpte ett Hunter träns för några v sedan. Använde det 3 gånger och min häst fick enorma skav efter hakarna till bettet, fast där sitter en skyddande platta. Någon mer som upplevt detta? :( har sålt tränset igen. Synd, för jag gillade det för övrigt.

Har kollat på dem i butiken. Flera hade sneda sulor och var helt "missbildade". Kan du inte ta dig till butik aå beställ inte.

Jag har inte haft just deras modell men andra med liknande fastsättning av skyddsplattan och där har jag blivit tvungen att skära bort plattan för att inte få fula skav i ansiktet.

Så jag ger verkligen tummen ner för den konstruktionen :mad:

*kl*

Är det någon som har sett (eller ännu bättre: har bild) på det nya pullartränset Marino JH Collection i svart!? Vilken färg är fodret i?

KL

Så bra att den här tråden ploppade upp igen. :)

Är det någon som har köpt dressyrgjorden från Claridge House i svart läder? Den som kostar 539:- är det jag tänker på?

Jag behöver investera i en ny gjord. Har en Eric Le Tixerant just nu men den är så sliten så att den snart rasar ihop och jag har inte råd med en likadan i nuläget.

Åh, den grimman hade jag till förra hästen. Älskade den innerligt - tills hästen lyckades ha sönder den i transporten (sidstycket gick rätt av) och det syntes hur torrt och kasst lädret var på insidan :( Attans snygg design..!

Hittade för övrigt knappt något i katalogen som intresserar mig i år. Så har det förvisso varit i ett par år nu.. Vad ÄR det med världen och alla dessa pullbacknosgrimmor?! Jag vill ha traditionell knäppning, eller en nätt och fin platta. Tycker att alla har tjock och klunsig platta, och jag tycker inte att det blir så fint att bara ta bort den heller. Äsch. :p

Senast ändrad:

Är det någon som har sett (eller ännu bättre: har bild) på det nya pullartränset Marino JH Collection i svart!? Vilken färg är fodret i?

Vit kontrastsöm och svart foder.

Ok, tack för svaret :)! Lite sugen på ett sånt, måste nog klämma och känna lite på det först. Men har ju en bit till närmsta butik, så blir inte inom det närmsta :meh:.

Om någon köpt det så får ni väldigt gärna visa bild! :)

lil-sis
Tycker också att det är fint i brunt, men vill ju matcha sadeln som är svart ;).

Jag har den andra gjorden från CH och är supernöjd!
Har haft den 1.5 v nu och det märks skillnad på hästen, nu är han helt lugn när jag spänner gjorden!

Har haft den för 499kr i ett par år nu. Den är relativt stel i lädret men mjuk i fodringen och håller formen. Kan rekommendera den.

Tack för input. :)

Det var pga lädret som jag var intresserad av den för 539:-. Kändes mjukt och trevligt. Prisskillnaden är ju väldigt liten så för den sakens skull spelar det ingen roll.
Får väl se om någon med erfarenhet även av den "dyrare" hoppar in i tråden och lämnar synpunkter. :)

Ja, den har varit extremt mjuk sen första dagen och formar sig jättebra!
Tror nog dom ändrat lädret, för denna är extremt mjuk!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Honey07
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
12 018
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka