Hööks vår/sommar 2014

Samma träns som jag kommenterade om ovanför, så är det inte bara min häst som har konstigt huvud! ;)

Nä våra hästar är säkert rätt i skallarna...men tränset fanns ju inte på hemsidan när de släppte nyheterna i samband med nya katalogen och när jag fråga på facebook varför det inte fanns så svarade de att det inte gått igenom deras kvalitets kontroll (inside info så var nosgrimmorna åt helvete, både felsytt och usel kvalitet) så de inväntade en ny leverans.

Ja det var det, vet inte riktigt vad jag tyckte om det.
Kändes tunt och det kan ju vara både bra och dåligt, insekter kanske biter igenom men det blir inte så varmt.
Bra att man kan ta av halsen.
Börjes täcket är grövre och tyngre och jag är rädd att det kommer strama över bogen eftersom där är vanligt bogspänne.
Men halsen täckte verkligen ordentligt. Fanns även bensnören på detta täcket.

Ni får ursäkta dåligt mobilbilder och tråkhäst som bara ville in i boxen och ha mat!

Höökstäcket.
10171081_10152095628900665_7281893862818683632_n.jpg

Börjestäcket
10294498_10152095629000665_2522805990619958217_n.jpg

Bonusbild på tränset Ulster som jag tyckte var lite knepigt att få rätt inställt, så det är nog lite knepigt i storleken.
Har inte bestämt mig för om det ska få stanna eller åka tillbaka.
Pannbandet är utbytt mot ett Glen Gordon som jag tyckte var lite litet i storleken dock, är GG små i storlekarna?
Även bettet är ifrån Hööks, t
redelat Baucher Gold Medal.
1001988_10152095629160665_1023178723256373123_n.jpg

Jag har två GG-träns (Nexus och Diablo) och tycker att båda är stora i storlekarna.

Jag har två GG-träns (Nexus och Diablo) och tycker att båda är stora i storlekarna.

Ja jag hade hemma ett diablo och det var ju gigantiskt till honom på allt håll och kanter.
Har säkert fått ett cobpannband av den jävla affären.
Det pannbandet var bland det struligste jag varit med om, beställde det på horsemeup.
Första och sista gången jag handlar där!

Någon som har det pannbandet jag har i full som kan mäta det?

Ja jag hade hemma ett diablo och det var ju gigantiskt till honom på allt håll och kanter.
Har säkert fått ett cobpannband av den jävla affären.
Det pannbandet var bland det struligste jag varit med om, beställde det på horsemeup.
Första och sista gången jag handlar där!

Någon som har det pannbandet jag har i full som kan mäta det?

Vilket pannband var det du hade? =)

Okej, jag har ju som sagt Diablo och Nexus-pannbanden i full, så jag skulle kunna mäta dom åt dig. Men det kanske skiljer mellan modellerna...

Hööks i Lund hade allroundvojlock!
Jippey!
Hittar inga på hemsidan (förutom Island), synd. Annars så är det nästan omöjligt att få tag i vettiga vojlockar nu för tiden.

Okej, jag har ju som sagt Diablo och Nexus-pannbanden i full, så jag skulle kunna mäta dom åt dig. Men det kanske skiljer mellan modellerna...

Idag satte jag pannbandet på vårt vanliga träns och det passade fint utan att sitta åt så antar att hööks pullarträns verkligen inte var något för min kuse så det åker tillbaka.
Mätte pannbandet för skojs skull och det var 40 cm långt.

Någon som köpt remonttränset Eris? Hur tycker ni det är i storlek på framförallt nosgrimman? Min häst har valt att remont är bäst (tyvärr för jag tycker det är rätt fult :P ) men har så svårt att hitta ett som är lagom över nosen. De är oftast små och då har hon ändå liten näsa.... :/

Någon som köpt remonttränset Eris? Hur tycker ni det är i storlek på framförallt nosgrimman? Min häst har valt att remont är bäst (tyvärr för jag tycker det är rätt fult :P ) men har så svårt att hitta ett som är lagom över nosen. De är oftast små och då har hon ändå liten näsa.... :/

Jag har inte provat just det tränset, men min upplevelse är att deras remontnosgrimmor (eller, dom flesta överlag!) är stora runt nosen. Jag äger Höök's lösa remontnosgrimma (alltså den man köper separat) och ett remontträns från Treadstone och båda nosgrimmorna är jättestora i omkrets =)
Min häst är ett kallblod med full - mot x-full på huvudet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
581
Senast: Honey07
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
12 018
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka