Hööksridstövlar?

mataii

Trådstartare
Jag funderar på att köpa nya ridstövlar, och kollar runt lite efter ett par med hyffsat pris.
Är det någon som har dessa?
200025.jpg

Hur är dom? Är dom mjuka och följsamma och är det bra kvalitet?
Ge gärna andra förslag och bilder :)

tack på förhand

//Matilda

Sv: Hööksridstövlar?

Har inte hört någon om dem, men de var jättesnygga:love: . Vill också ha sådana:D .

Har föregångaren till dessa som jag köpte förra året, som i princip ser likadana ut, men inte har lika hög utsida. Kostade 1900:- har jag för mig... De är iallafall helt super:) för mina felkonstruerade ben, har smala fötter och jättevader, ser jättedumt ut:angel:

Är en helt OK stövel för det priset!

Jag har ett par såna stövlar med snörning.Urbra passform.Jag har så smala vader så dom var skitbra till mej som har 34cm runt vaden.
Ett minus bara var att gargkjedjan gick sönder efter 1timme.Har skickar iväg dom och väntar på ett par nya.Snygga är dom..

Kolla hur de är sydda och hur foten är uppbyggd!
Det är ingen anatomisksula.
Det finns stövlar som är bättre för fötterna ex MH
för mindre pengar

//G

Någon som vet hur dessa är jämfört med tex börjes billiga?

har provat dem där .. dem e snygga men stenhårda och känns plastiga kändes inte som nåt vidare stöd i dem heller... sen har jag obs bara hört att färgen lossnar på demvid vristen att det typ flagnar å de e ju kanske inte e så kul..

Jag kan inte uttala mig om de ridstövlar du visar, annat än att de var snygga! Men jag vill bara tala om att Mountain Horse ju har bra ridstövlar till bra priser! Sådana har jag och jag älskar dem!

spot skrev:
Kolla hur de är sydda och hur foten är uppbyggd!
Det är ingen anatomisksula.
Det finns stövlar som är bättre för fötterna ex MH
för mindre pengar

//G

ahaa...ja det kasnke det gör..har du något förslag? tyckte bara att dom här var så extremt snygga..så något liknande i samma prisklass?

_NMBA_ skrev:
Har föregångaren till dessa som jag köpte förra året, som i princip ser likadana ut, men inte har lika hög utsida. Kostade 1900:- har jag för mig... De är iallafall helt super:) för mina felkonstruerade ben, har smala fötter och jättevader, ser jättedumt ut:angel:

Är en helt OK stövel för det priset!

haha..det är ju precis som jag:P
jag har hela 39 cm runt vaden så jag funderar på om jag över huvud taget kommer i dom?:confused: hur stora är dina? har du lust o mäta? :)

Det bästa är väl att själv åka och prova i affären om man har tillgång till det

mataii skrev:
Jag funderar på att köpa nya ridstövlar, och kollar runt lite efter ett par med hyffsat pris.
Är det någon som har dessa?
200025.jpg

Vill ha!! :love: Ska nog köpa i sommar..

ÅH NEJ!! Kryptisk!! Vad har hänt med din avatar! H*n är skadad!!! H*n blöder!!!! :eek:

(Förlåt trådskapare, men jag måste få veta vad som skett med avatarkaninen!)

Inte Hööks...
Kompisen och jag köpte stövlar samtidigt....(dock typ 6år sen)
Hennes tog slut på 2år... Jag rider fortfarande i mina... (Levad från Stenbergs i Stockholm)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka