Hööksridstövlar?

Sv: Hööksridstövlar?

jag har sånna och jag gillar dem. hade Mountain Horse förut med deär värdelösa! de går sönder direkt! jag har jobbt i ridsportbutik där vi sålde Mountain Horse o väldigt många kom tllbka med dem, tillverkaren själv vet om sina brister men ändrar inte på dem...

Inka-90 skrev:
jag har sånna och jag gillar dem. hade Mountain Horse förut med deär värdelösa! de går sönder direkt! jag har jobbt i ridsportbutik där vi sålde Mountain Horse o väldigt många kom tllbka med dem, tillverkaren själv vet om sina brister men ändrar inte på dem...

åh va bra! Hur är dom tycker du då? blir dom mjukare efter lite användling eller är dom väldigt stela?
mvh

Jag förstår inte det där eviga tjatet om att MH går sönder?
Jag har jackor, ridbyxor, stövlar och skor från dem och har haft de i flera år och de kommer hålla länge till!

min kompis har sådana, hon är toppennöjd med dem!:) Ser jättesnygga ut på henne dessutom!

Sorbe skrev:
Jag förstår inte det där eviga tjatet om att MH går sönder?
Jag har jackor, ridbyxor, stövlar och skor från dem och har haft de i flera år och de kommer hålla länge till!

Säger detsamma! Jag är också nöjd med allt jag köpt från MH. Bra grejjer till bra priser!! Mina ridstövlar är fantastiska!! Ett par MH High Rider, brun nubuck. Så fina och SÅÅÅÅ sköna!!! De har hållt för ca 2-3 års hård användning, jag kan inte påstå att jag är så rädd om dem precis, men jag har dem inte när jag mockar.. :D Så mina nästa blir nog också MH, High Caliber, de är snygga tycker jag!! Så rik så att jag köper ridstövlar för närmre 5000:- blir jag nog aldrig! Tycker inte det är värt det när jag är så nöjd med mina MH!

Jag har också MH High Rider! Svarta som jag köpte 20 mars 2003 (jag är expert på att minnas onödiga saker, främst datum) och de har inte ens varit på väg sönder någon gång!

Funderar också på High Caliber, för har lite svårt att hitta stövlar i rätt storlek och det blir ofta att man måste specialbeställa vilket gör allt ännu dyrare...

den nya modellen av MH High Rider är bättre, de har ändrar lite på dragkedjan så de håller bättre.

mataii skrev:
åh va bra! Hur är dom tycker du då? blir dom mjukare efter lite användling eller är dom väldigt stela?
mvh

jag har inte hunnit använda dem så mycket än, men de blev skönare när man fick gå in dem.

pulkaskurk skrev:
har provat dem där .. dem e snygga men stenhårda och känns plastiga kändes inte som nåt vidare stöd i dem heller... sen har jag obs bara hört att färgen lossnar på demvid vristen att det typ flagnar å de e ju kanske inte e så kul..

Hehe, det är nog bara ett ryckte.. har tre vänner som rider i börjes stövlar och de rider me dem i skogne osv. de lossnar inte, eller flagnar ;P men där emot känns de plastiga när jag ahr lånat dem.. men vad vet ja.. gillar inte alltid stövlar :D

Vet inte när de införde den? Men när jag köpte mina var det extremt snack om att alla fick byta dragkedjor... Kanske jag fick en av de nyare?

*Kl*
har provat ett par High Caliber var verkligen sköna är det någon som har dom och hur de är att rida i ,
jag som med mina tändstickor till ben hittad även ett par utan att behöva måttbeställa och göra av med en förmögenhet

mataii skrev:
Jag funderar på att köpa nya ridstövlar, och kollar runt lite efter ett par med hyffsat pris.
Är det någon som har dessa?
200025.jpg

Hur är dom? Är dom mjuka och följsamma och är det bra kvalitet?
Ge gärna andra förslag och bilder :)

tack på förhand

//Matilda

Jag har dem, de är kanon bra jag får sättre bra lodrät sitts med dem.
dock rä det ju som med alla stövlar och skor, man måste ju gå/rida in dem :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka