Hoppa med vår valp..!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Rodneque
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 896
R

Rodneque

Shoosan alla där ute :D
Nu är det så att vi har en valp på lite över ett halvår, och jag undrar om man kan börja hoppa lite med henne..? O.o Hon är 25 % finsk spets.. Sen kan hon vara 75 % gråhund också, men de blev ju en liten tjuvparning där.. x] Hon tycker om att hoppa, så de kanske går?

Sv: Hoppa med vår valp..!

jag som har pudel som lätt kan få höftproblem blev tillrådd att inte hoppa något första året för att minska risken för höftskador.. vet ej hur det är med Finsk spets och Gråhund.. hör med någon uppfödare av vardera ras :idea:

Du kan ju hoppa några småhopp.. dock inte så ofta o mycket.. när h*n är året så kan du börja träna på allvar om det är agility du är ute efter? :p

Tycker inte du ska börja hoppträna med en så pass ung hund oavsett ras/korsning det är.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 082
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 422
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: __sofia__
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 455
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025