hoppande hajar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Midi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 923
M

Midi

Varför finns det hoppande vithajar runt Sydafrika men inte någonannanstans där vithajar finns?

Sv: hoppande hajar

Varför finns det hoppande vithajar runt Sydafrika men inte någonannanstans där vithajar finns?

Dom hoppar på andra ställen också. Samma gäng som har fotat och filmat de hoppande hajarna i Gansbaai och runt Shark Alley har testat med sälattrapper utanför Australiens kust, och då hoppade hajarna där också.

Min egen gissning är att det har att göra med vilken jaktmetod som är effektivast just då, och det beror säkert på allt ifrån vad som jagas till hur undervattens topografin ser ut, och när på dygnet det är.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
482
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 223
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 154
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka