Hoppar av för tidigt.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare LiisaFliisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 856
L

LiisaFliisa

Hej! Jag har ett varmblod som älskar att hoppa, det är bara det att när han ska hoppa ett hinder, stort som litet, så hoppar han av alldeles för tidigt. Vad kan man göra för att undvika det?
Tack!

Sv: Hoppar av för tidigt.

Lägg ut bommar innan och ligg och hoppa ett hinder på en volt för då kan du reglera vägen genom skänklarna. Efter ett tag så kommer hästen att hoppa närmre hindret!

Har samma problem.. hade :p Rid kortare galoppsprång, då måste dom komma nära, sen kan du prova dig fram till hur mkt du kan länga ut dom igen :)
Lycka till!

Tack så jätte mycket för tipsen :D

Tränare? För egentligen så tror jag nog att problemet ligger hos dig... Jag ahr nämligen samma problem med vissa hästar, men börjar lära mig behärska det...

jag tror de beror mycke på ryttaren jag kan själv har problem att hitta rätt språng. jo vistt vissa hästar e juh lättare med t.ex min d ponny är hur lätt som hälst att få en bra avsprångs pungt samtidigt som det är svårare att hitta det med min c ponny.. Det är juh alltid lättare om hästarna taxerar själva.. men annars beror de juh mest på ryttaren. man kan juh alltid träna sig själv på bommar på marken.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 345
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
746
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: fio
·
Hundhälsa Hej! Jag har panik. Min vovva på 10 år har under några månader haft en mikroskopisk mörkt brun prick på huvudet som jag tänkt kommit...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka