HoppBett??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _K_89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
K

_K_89

Hejsan!
Vilka bett är tillåtna att ha under lokala ponny hoppningar (L.D & L.C) ?
Har tyvärr inget T.R hemma så kan inte kolla upp de :(

Rider i dagsläget på ett slags kandar inte de raka utan de med en liten "böj" på mitten, men rider men tygel och kedja på henne p.g.a nerslippningar på tänderna. ( utb. tandläkare har rekomenderat detta) Får man tävla med det i ponny hoppningar eller finns det något "liknande" som man får hoppa på i ponny tävlingar?
Hon blir aningen stark när ett vanligt 3-delat kommer in i munnen igen å då rusar hon bara på.. ;/

Någon som har ett nytt T.R till hand å kan kolla upp detta vilka slags bett som är TILLÅTNA att hoppa på. ( gärna med en bild om ni har )

Mvh Karolin

Sv: HoppBett??

Menar du ett pelham eller ett jaktkandar?

PELHAM
pelham-port-lg.jpg

JAKTKANDAR
Bild-1086.jpg

Båda är tillåtna att tävla med på ponny, dock måste du ha deltatygel på pelhamstången.

Reserverar mig för fel - det var ett tag sen jag tävlade och hade stenkoll på allt ;) :p

hejsan..

jag brukar ha pessoa- bett på mitt halvblod och min B-Ponny det funkar bra..

prova d...

Vilket annat bett som helst är bättre än ett Pessoabett. Sök bland äldre trådar i forumet så kan du läsa miltals långs diskussioner om just det bettet... :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 918
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Kortfattat: har ett halvblod 8år, hoppstam som jag främst tävlar hoppning på. Händer att han tävlar dressyr med. Tredelat går han på... 2
Svar
26
· Visningar
3 186
Senast: JasMiin
·
Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 893
Senast: Lady_S
·
Träning Hej allihopa! Jag har försökt hitta svar på mina frågor men det är så mycket och svårt att sätta korta ord på så jag frågar nu alla er...
Svar
15
· Visningar
2 420
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka