Bukefalos 28 år!

Hoppglad tinker äntligen lugnare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var det dags igen för hoppträning. Sex veckor sedan sist. Nu har vi övat på att man kan gå sakta även om matte tar tygeln. Visst måste man småtrava lite men förvånansvärt snabbt har hon ändå accepterat att det ska fortsätta skrittas även om tygel kortas. Även ryggen har börjat arbeta bättre och med det har huvudet och halsen fått en annan böjning. Mjukare och enklare att svänga har det blivit också. Märktes tydligt på hoppträningen igår då hon inte alls var lika svår på voltarbetet som innan utan arbetade på i en lugn galopp med välvd rygg. Hon var överlag mycket lugnare och hopptränaren upplevde att hon "tänkte" på var hon skulle sätta hovarna i cavalettin och inte bara rusade på. Så jag är jättenöjd med hennes insats. Det är så jag vill träna igen, snart. Men hon ska få lite vila istället.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok efter fyra veckor var det nu dags att testa ryggens hållbarhet med hoppträning. Är p&j tredje maj och behöver veta om det är möjligt att...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp