Nöjd hoppträning med tinkern

Status
Stängd för vidare inlägg.
efter fyra veckor var det nu dags att testa ryggens hållbarhet med hoppträning. Är p&j tredje maj och behöver veta om det är möjligt att vara med. Det var lydnadsövning idag, perfekt till fröken tinker som älskar fart. Hur kan det vara svettigt att rida sakta? Jag var svettig... Men det gick jättebra med cavalettin och små hindren på bågar och volter och serpentiner i olika gångarter. Det är verkligen bättre än i början. Det märks att det går frammåt. Kände av svanskotan till sista hopprundan och en tjej i nästa grupp tog tinkern. Vad fint hon går! Red ihop henne på tygel så tinker traven kom fram. Så härligt att se denna kraftiga tjej med sin hjärtformade rumpa med pannlugg och man flygande, den är lika lång som huvudet och nedanför halsen, så grasiöst och elegant med de speciella knärörelserna, flöt hon fram på ridbanan. Står bara och ler när jag inser att det är min.vi har kämpat ett år nu. Från att springa sidvärtes i galopp i diket längs vägarna och stegra så fort förhållning togs till en fullt ridbar hopphäst!. Lycka
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp