Bukefalos 28 år!

Hoppning- bed. Kvitt eler Dubbelt

R

Rubensmatte

Är det ngn som vet vad en hoppning med bedömning a:o kvitt eller dubbelt är? A-nollan vet jag ju men just detta med kvitt eller dubbelt. Det måste ju vara ngt med poäng osv. eller?
:confused: :confused: :confused: :confused:
 
Det kan vara så att det finns ett extra hinder efter banans slut som man kan ta om man vill, om du då river så får du sin placering men ingen premir, klara du hondret felfritt så får du din placering och dubbel premie och avstår du helt från att hoppa på hindret så får du din placering och den "normala" premien.

Det påverkar alltså inte din placering om du hoppar detta hindret eller inte utan det påverkar bara hur stor din premie blir, detta kräver naturligtvis att du blir placerad i klassen, dock får alla som vill hoppa efxtra hindet som oftast både står konstigt placert och är högre och svårare hinder.

Hoppas du förstår min förklaring.
 
Det finns ingen bedömning som heter 'kvitt eller dubbelt'. Inte i svenska TR i alla fall. Fråga arrangören vad de menar.
 

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 103
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras I dagens tidning fanns ett intressant uppslag med samtliga förekommande hundraser i Sverige; 441 raser, varav 11 bara finns i ett enda...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 666
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Ursäkta i förväg för något vulgär tråd detta men reagerat på en sak och tänkte höra med er här inne vad ni tänker. För mig är det ingen...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
23 561
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp