Hoppövning första gången efter igångsättning?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Hannzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 247
H

Hannzo

Några tips? Ska hoppa henne första gången efter igångsättningen efter koliken på torsdag. Tips?

Sv: Hoppövning första gången efter igångsättning?

Det beror väl lite på hur länge hon har stått, på vilken nivå ni är och hur ni tränade innan hon blev dålig..?!

När jag hoppar efter att min häst stått brukar jag bara köra enkla saker.
Hoppa igenom henne lite och kanske avsluta med en liten bana.
Vill inte köra för hårt med henne första gångerna. :)

Sv: Hoppövning första gången efter igångsättning?

håller med ovanstående :p svårt att säja när man inte alls vet vilken nivå ni är på. Jag skulle ha satt upp några hinder, en lättare övning och sen kanske tagit dom i följd. sen skulle jag inte ha hoppat så högt,beroende på hur länge hon stått vill säja..

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 081
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
722
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
822
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka