hoppsadel med rejäla stöd

nightcrawler

Trådstartare
finns det nån hoppsadel som har rejäla stöd både fram och bak för benen? gärna en lite halvdjup sits. har en st martin nu som jag älskar, men nån gång ska den få en ersättare så tänkte börja kolla redan nu.

Sv: hoppsadel med rejäla stöd

Finns många... Kieffer, Passier, Stubben, Prestige, Wellington, KN, Jensen, Cliff Barnsby, Lemetex, Globus, Crown, Kentaur, Arabian, Sommer har modeller med stora stöd.

Pessoa Don Neco har också bra stöd både framför och bakom skänkeln, samt halvdjup sits.

1010208g.jpg

oj det var en hel del. tycker jag nästan bara ser sådana med små obefintliga klossar annars.
tack allihopa för tipsen :)

Har en nyköpt Kentaur Priamos och både jag och hästarna älskar den:love:
Halvdjupt säte och rejäla klossar både fram och bak samt riktigt bra hantverk!
Passar hästar med ganska raka ryggar.

den går bort, min häst har svängd rygg. passar alla kieffer raka ryggar eller finns till svängda åxå?

Ja! Min kieffersadel har det :) hihi!
super skön att rida i :p

jag ska sälja min albion med bra stöd fram o bakopm skänkeln, får super balans! den kostar ca 16.000kr ny men ska sälja den för 11.000 billigare vid snabb affär, ligger bra på dem flesta hästarna!
:angel:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
502
Senast: igbest
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 422
Senast: Capybara
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 805
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka