Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Söker efter en hoppsadel som har stora klossar i varjefall fram. Den ska även vara mjuk i sitsen. Passier Marcus Ehning är för hård i sitsen. Funderar på en Prestige Arezzo D.
Beror ju på hästen också.. inte bara du som ska trivas i sadeln
Bates-sadlarna kan du ju byta till stora stöd på, och är mjuk i sitsen. Så även Santa Cruz. Jag har en Globus Clic där det är stora stöd och relativt djup sits för att vara hoppsadel. Lycka till!
Pfiff Ramiro är rak, inte helt spikrak dock. Groteska stöd, har tyvärr ingen bättre bild på själva klossarna. De största jag sett på hoppsadel, alla som ser den reagerar över just stöden.
Jag hakar på din tråd, jag söker oxå en hoppsadel med stora/mycket stöd då jag egentligen bara rider dressyr och har en Morris& Nolan dressyrsadel med bamse stora stöd som är
Jag kan rekomendera frank baines Sally , den har utbytbara klossar fram och jag har de största =) enda minuset är att den kunde vara mjukare i sätet. Hade innan en Prestige Paris och den är liknande. Båda sadlarna passar häst med rak rygg och mykcekt bog/manke.