Hoppsadel med stora klossar!

thepe

Trådstartare
Söker efter en hoppsadel som har stora klossar i varjefall fram. Den ska även vara mjuk i sitsen. Passier Marcus Ehning är för hård i sitsen. Funderar på en Prestige Arezzo D.

Någon som har fler förslag? :-)

Sv: Hoppsadel med stora klossar!

Beror ju på hästen också.. inte bara du som ska trivas i sadeln ;)
Bates-sadlarna kan du ju byta till stora stöd på, och är mjuk i sitsen. Så även Santa Cruz. Jag har en Globus Clic där det är stora stöd och relativt djup sits för att vara hoppsadel. Lycka till!

Den ska vara hyfsat rak i bommen. Bates passar tyvärr inte. :-(

Bates modell Elevation passar hästar med rakare ryggar. Så även Globus Clic. Prestige Roma, Pessoa genxelite är också raka i bommen med bra stöd.

Pfiff Ramiro är rak, inte helt spikrak dock. Groteska stöd, har tyvärr ingen bättre bild på själva klossarna. De största jag sett på hoppsadel, alla som ser den reagerar över just stöden.

pfiff.jpg

Albion k2 heter en väl..? Stora klossar, raka och kort anläggningsyta..

Jag hakar på din tråd, jag söker oxå en hoppsadel med stora/mycket stöd då jag egentligen bara rider dressyr och har en Morris& Nolan dressyrsadel med bamse stora stöd som är :d

Hej

Jag kan rekomendera frank baines Sally , den har utbytbara klossar fram och jag har de största =) enda minuset är att den kunde vara mjukare i sätet. Hade innan en Prestige Paris och den är liknande. Båda sadlarna passar häst med rak rygg och mykcekt bog/manke.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: TessanK
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 567
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka