Hoppsadel med stora klossar?

Sv: Hoppsadel med stora klossar?

Keiffer Donau, har stora klossar.

HdR Fletcher har stora klossar.

Kieffer Inn har stora klossar den också. Praktiskt taget omöjligt att halka ur den där sadeln :eek:

Pris spelar ingen roll :)
Hoppsadeln jag har nu passar inte hästen längre :(
Och när jag ändå ska byta så kan jag likväl se till att hitta nått som verkligen passar mig också!

Keiffer Norbert Koof har de absolut sörsta knä och vad klossar
man kantänka sig

// G

Dom heter ju inte Appaloosa längre :smirk:, dom heter Prestige!

Dom har vissa modeller med större stöd, men inte av den gigantiska sorten som finns på tex Kieffer och gammla Stubben. Men du kan ju kolla på Sidney och Venezia (tillverkas ej numera, men kanske finns beg.) Passier har också sadlar med mkt stöd. Och Albion. :)

Kieffer Nobert Koof har verkligen enorma utanpåliggande stöd, ful som stryk är den.. :p

Albion control eller Kieffer Nobert koof

Kieffer Inn (finns tom med mocka i sätet),Kieffer Norbert Koof och Stubben MF hopp Spezial har alla stora klossar.
Däremot tycker jag inte att Kieffer Donau har särskilt stora klossar!

Oooohhh....jag är dåligt uppdaterad på sadelfronten märker jag :crazy:
Jag trodde Prestige och Appaloosa var två helt skilda märken :o

En i stallet pratade om en sadel som hette Paris K. En sadel med enkla kåpor. Har den stora stöd? Och är den skön att rida i?

Prestige eventing har stora stöd, underbar sadel. Långt framskurna kåpor. Stöden är flyttbara. Tror att den kostar mellan 17 o 18. Världens underbaraste sadel.

MVH Linda

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
560
Senast: warg
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
288
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden