Bukefalos 28 år!

Hoppsadel som är lika utformad som Globus The Turner

T

Tufsen

Behöver massa tips på bra hoppsadlar som kan passa min häst. Han har nu en ny Globus dressyrsadel The Turner som har 34 bom. Bommen är aningens aning lite för vid för att han ska muskla sig lite mer, 32 är för smal... Den ligger bra i anläggingsytan i övrigt.

Hoppsadlarna ni tipsar om måste vara lika raka osv som Globusen med en motsvarande bomvidd.

Vill ha massor av tips av er som VET!!! Sadlarna ska ligga i pris upp till 5000 kr begagnade.

Jag undrar t ex över Ken Taur, Jacson... Har inga erfarenheter av dessa, kommer att prova begagnat, men måste veta lite VAD jag ska söka efter för märken, modeller och bomvidder.

Hästen har rak rygg, hög och lång manke, är ganska bred, ca 95 grader (ej mindre, kanske aningen mer) Är inte helt platt, men inte heller särskilt takformad. Har normallång rygg. Sadlarna vill gärna glida fram på honom (men inte nya, jippi!!!).
 
Sv: Hoppsadel som är lika utformad som Globus The Turner

Prova Esperanza. Om den är för platt, prova Clic. Är den för böjd, prova Clincher (31-32 bom) och Albion k2 (M-MW).
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Time Lord
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 561
Senast: ylvalill
·
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: caballus
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 216
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp