Hoppsadel till ryttare med långa ben

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Optimisten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 969
O

Optimisten

Vill gärna ha förslag på märken på hoppsadlar som lämpar sej för ryttare som har långa ben.

Sv: Hoppsadel till ryttare med långa ben

En sadeln med x-tra framskurna kåpor :idea:

Albion ska väl passa långa ben rätt bra? har bara provsuttit i butik dock. ;)

// Långbent ryttare

Jag har en passier paragon och jag har långa ben. Men jag har sällan haft problem med hoppsadlar däremot dressyrsadlar :crazy:

Har också onödigt långa ben. Har en passier som är hur bra som helst. Dock är den specialbeställd. kanske något man får göra när man har lite längre ben.. tycker helt klart att det var värt pengarna.

Prestige passar mig bra och jag har väldigt långa ben!

jag är en långbening! equipe och prestige passar :love: till mig!

Jag har längre ben än normalt:D och min Tolga sadel behövde inte specialberställas (även om det gick) den var perfekt från början! Dessutom är den underbar att rida i :love:

Ja de flesta märken går ju att få med stor kåpa för långa ben...dock är det tillrådigt att betänka att det ska passa hästen. Butet och xempelvis County är ju redan mkt framskurna och anpassade till det. En del sadlra lägger sig på bogbladen sit när man ska ha extra benkåpa..

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
501
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: Fibusen
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31