Hoppsadel till svängd rygg med högre bak.

jasseeh

Trådstartare
Japp, en till sadeltråd haha. Jag funderar på att köpa hoppsadel
till hösten men min häst har ganska svår rygg (endast haft honom
i 2 månader så den kmr bli bättre). Men iallafall, någon som har
någon idé om sadel som passar? (Helst ska den finnas brun eller
ljusbrun).
Har nu stübben dressyr som ligger jättebra, och skulle gärna ha stübben även som hoppsadel men dom är ju så grymt hårda :(

http://images1.bilddagboken.se/18/_u4/_u7/_u9/_u5/_u0/u479502/48238_1218451136.jpg

Sv: Hoppsadel till svängd rygg med högre bak.

Min polle har också sån rygg. Jag har en Prestigé men kommer inte ihåg namnet på den. Ska ner till stallet nu snart så kan kolla hela namnet och återkomma hit :) Men när vi provade sadel till henne sa sadelutprovaren att Stübben och Prestigé är dom sadlar som ligger bäst på hästar med högre bak. Och min Prestigé är ju helt underbar! jag bara älskar den :love: Kan ta kort o visa, om du vill?

Jaaa jättegärna :D. Ta gärna kort på hästens rygg med om du har möjlighet ;)

Jag skulle prova Prestige Hippos, County (äldre), Stübben (nyare modeller är mjukare) och Dominus till att börja med.

prestige golden star är nog det som skulle passa bäst på den ryggen.

Min häst ser typ lika dan ut som din häst i ryggen och jag har beställt en stübben roxanne deluxe och den kändes inte alls hård när jag prövade den så den tror jag att du kan testa på din häst :p

Tror även Stübben Genesis kan passa för den låg bra på min häst också.

Går ju att välja stübben sadlarna med olika djupt säte i sitsen beroende på hur man vill ha det.

Det är en Prestigé golden star som jag har :)
Här har du en bild på hennes rygg, den är tagen för ca 4 månader sen. Hon har mer ryggmuskler nu och har lagt på sig väldigt mkt nu med. Där var hon extremt smal och omusklad :crazy:
SL380822.jpg

glömde att ta med kameran till stallet så det blev ingen bild på sadeln.. men det är som sagt en golden star och är klart den bästa hoppsadeln jag har haft. ÄLSKAR DEN! :love:

Tack för alla svar! Enda problemet är att Prestige sadlarna kostar ganska mycket, men får väl tjata på föräldrarna;) hahah. Har haft prestige GS innan och är suuuuperskön!

Tack för alla svar! Enda problemet är att Prestige sadlarna kostar ganska mycket, men får väl tjata på föräldrarna;) hahah. Har haft prestige GS innan och är suuuuperskön!

Vilken prisklass har du tänkt dig att sadeln ska ligga på?...

Jag hade tur, jag hittade min golden star för 4 500 kr...:idea: men jag letade och letade och vipps så fanns den där.

Men det beror i och för sig vad sadeln får kosta....men leta på..jag är super nöjd med min golden star:love: och den ligger kalas på min kuses svängda rygg.:rofl:

Ja men 4.500 går ju ;) max 6.000, alltså helst runt 4-5 haha. får väl leta vidare ;P

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka