Bukefalos 28 år!

J

jojjo_blondin

Tänker vara lite mer precis i denna tråden. Ska köpa hoppsadel när pengar finns och undrar vad NI har för hoppsadlar? Har tittat (hitills) främst på appaloosan (golden star) men hört att den har lite lite stöd för knä och vad. Vad finns det för sadlar med lite stöd?
 
appaloosan (golden star) är underbar! :love:
men den har väldigt lite stöd som sagt.. men det klarar man sig utan! ;)
 
Tror inte du får så mycket vägledning här, det bästa är att åka runt och provsitta alla sadlar du ser och kommer åt! Det är så individuellt vad man tycker om.

Jag har en Appoloosa Paris D som är underbar. Tycker att man får mycket bättre sits i den än i Golden. Parisen är lite djupare och mycket bekvämare och inte alls så halkig som Golden.

Har även en Zaldi Brunet som är jätteskön också men inte lika bra som Parisen.
 
Tycker bara att du ska ta dej en tripp till Stenbergs och köpa dej en sadel på en gång :cool:.. hade en sån hoppsadel till förra foderponnyn, det var den skönaste sadeln jag någonsin suttit i & nu har några som står i samma stall som mej som red honom köpt sånna sadlar :mad: blir faktist avundsjuk!
Men jag har en Pessoa som jag inte är nöjd med.. ska byta den.
 
Usch Pessoa tkr jag inte om :p Inga bra sadlar, de borde förbjudas eller nåt :cool:
Jag har en Frank Baines "Reflex" som är :love: Lagom mkt stöd tkr jag, du har knästöd + en LITEN kloss där bak. Alldeles lagom, jag gillar inte att känna mej "låst", speciellt inte eftersom jag rider markarbete/"dressyr" i denna sadeln oxå... :)
Bild finns på www.hansbo-sport.se
Billig är den inte men underbar. Ullstoppning, så du kan du stoppa om den vid behov. Förhoppningsvis håller den i evigheter.

Hade innan en passier hoppsadel men det va ganska stora klossar på just den modellen (kommer inte ihåg vad den hette) så jag kände mej låst i den.
 
Jag har en Jeremy Rudge, close contact jumping and eventing. Super skön och jag beställde en så fick jag välja om jag ville ha stora stöd eller inte, färg och osv...

Deras hemsida

// Anna
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 365
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp