Hoppsadelägare, se hit!!!

Corax

Trådstartare
När jag hoppade så hade jag en Kieffer Nobert Koof (även kallad handikappssadel ;) ). Jag stortrivdes i den eftersom jag har lite dålig balans.

Men nu vill jag hitta en ny i liknande stuk (eller om det blir en likadan igen, vi får se). Den ska i alla fall ha djupt säte (dvs ingen flat)och ordentliga klossar. Gärna cutback...
Helst vill jag ju ha en som man kan ställa om men inget krav.

Lägg gärna in bilder/länkar så jag ser hur de ser ut.
Vore evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta! :bow:

Bild på sadeln
http://i22.photobucket.com/albums/b302/canidia/Bild008.jpg

Senast ändrad:
Sv: Hoppsadelägare, se hit!!!

Jag antar att du just nu bara vill ha tips på märken som liknar Kieffern för ryttaren, och du är inte nödvändigtvis på jakt efter en med likadan passform för hästen också?

Sadlar med djupt säte och stora klossar:
Stubben MF hopp
M&N hopp (finns en med djupt säte)
Passier PSL
Sommer har flera modeller
Edinburgh (vet ej vad modellen heter)
Windsor (vet ej vad modellen heter)
Zaldi Royal

En superskön sadel med klossar fram och bak är Pessoa Don Neco. Kolla in den på www.pessoasaddles.com
Dock är det fula bilder på den överallt så den ser inte ut som i verkligheten. Den är snygg och skön!

Jag vet att Kieffer ligger bra på den hästen jag har nu men som du skrev så vill jag främst luska ut modeller "åt mig" just nu. :)

De jag INTE trivs i är Stübben och Zaldi (glömde jag ju att säga). Annars vet jag att Edinburgh har haft en sadel som jag trivdes riktigt bra i. Ska kolla runt lite på nästet...

Senast ändrad:

Fast den såg inte riktigt lika djup ut som jag önskar...

Jag tänker direkt på Henri de Rivel Hopp Exklusiv som har liknande stöd för benen.
Dock tror jag inte alls att den är lika djup i sitsen.
Själv älskar jag den sadeln p.g.a stödet den ger för benen.

Kolla på windsor elite, dom har bra stöd och är samtidigt mjuka och sköna att rida i. säljs under namnet wellington i sverige.

Passieren jag hade gav också bra stöd för benen, fast kanske inte lika extremt som den kieffer du hade, modellen heter comet fs.

Prestige Golden star tycker jag är djup med stora klossar.
Inte i jämförelse med din Koof men....:crazy:

Det är nog mer en vanesak också.
När du väl lärt dig att rida i en sadel med mindre stöd som kommer du älksa det;)

Du har en sån själv eller? :D

Du har inga kort när den sitter på häst i så fall?

Hade, tyvärr fick jag sälja den då den efter att hästen gått ner i vikt och musklat sig slutade passa :cry:
Ska leta igenom datorn, någon bild har jag säkert, kommer tbx. ang. det.

Liknande trådar

Utrustning Har nu äntligen gjort slag i saken och köpt mig en Senstation G4, bomlös sadel. Har den på öppet köp ett par dagar och provade första...
Svar
16
· Visningar
3 667
Senast: ylvalill
·
Utrustning Håller på och rider in min lillkille nu, och blev himla ledsen när jag insåg att min älskade Albion Style inte passar honom. Det är...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Muninn
·
Hoppning Har nu tagit ett gäng bilder på min unghäst (blir 3 år den 19 april) och förhoppningsvis kan man se ngt på dem :crazy: Har för...
Svar
12
· Visningar
1 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka