hoppsadlar

Sv: hoppsadlar

Jag köpte en Jacson Jean Luc förra sommaren, är nöjd med min även om det var tänkt att jag skulle köpt en FB från början...

Min nya sadel, Prestige Paris D
A100PSEP1.jpg

Jag har en Zaldi Royal. (Allround mot hopp) Såååå undebar att rida i. Men nu måste jag tyvärr sälja den för hästen ska till andra sidan :(

Jag har precis köpt mig en albion k2. :love: :love: :love:
albionhopp.GIF

Och min "gamla" sadel är en pessoa Don neco, som nu är för stor :crazy:
PICT0011.jpg

Sass skrev:
Jag har precis köpt mig en albion k2. :love: :love: :love:
albionhopp.GIF

Och min "gamla" sadel är en pessoa Don neco, som nu är för stor :crazy:
PICT0011.jpg

Hur mycket kostar albion k2 som ny? Den såg bekväm ut, är den det? det var så snygg oxå, finns den i andra fäger oxå??

golden-star.jpg

Köte en ny prestige golden-star idag.. kostade 9000 å jag har ångest för jag är inte ens hoppryttare å springer ändå å köper en dyr sadel....

Sass skrev:
En ny kostar 14 900:- här http://www.henrikssonsridsport.se/page51.html
Vet inte om det varierar från butik till butik, men skulle tro att de ligger där omkring.
Dock köpte jag min begagnad för 8500:- i bra skick ;)

Är de bekväma att rida i oxå?
Är det bra stöd på sadeln vid hoppning eller är det dåligt m. stöd?
Det ser ut att vara en bra sadel men sen vet man aldrig! Hur är lädret?
Jag är nämligen oxå på "sadeljakt"...

Enligt mig så är det mycket stöd. Jag gillar stöd just i hoppningen för mina ben är lite flaxiga :o Så det är ett krav jag har på mina sadlar. Lädret tycker jag är super! Mjukt och skönt! Jag har även en albion dressyrsadel, så jag är såld på det märket. Så jag är nog lite ensidig :D Kan inte komma på något negativt just nu :p

Lycka till i sadeljunglen :banana:

kosstar inte golden star nya mer? trodde de på låg på 11000..

Jo jag fick oxå höra d när jag kom hem med den.. men den kostad 8950.. kanske var någon gammal modell lr nåt då.. Ska hem å kika om d står ngt på sadeln..

Den nya prestige extra eller vad den nu heter kostar 11 000 kr ungefär. Den gamla modellen kostar mellan 9000-10 000, det beror ju lite på återförsöljare också.

Har ingen bild men du kan kolla på
us_pyra
å sen trycka vidare på hoppsadlar - Michel Robert D

Michel Robert D är den snyggaste och skönaste sadeln du kan få tag på. Men smakar det så kostar det - ca. 19000 fick ja betala för min.... :bump:

Jag köpte min för 10999kr i november förra året! Tycker 9000kr, låter välldigt billigt. Tror inte dom sjuker så fort i pris.

Borde va den gamla modellen jag har då.. Vad är skillnaden?

Har gått igenom ett par bra hoppsadlar, har tyvärr inte foton på dem alla... Men dessa har jag haft som jag tyckt om:

Stenbergs (flatback)
Stübben Artus (flatback)
http://www.linkwoodec.co.uk/media/artus.jpg

Och dessa har jag nu:

Albion Legend Comfort (flatback)
Selleria Equipe Freeland (flatback - fälttävlan)
http://www.equipe.se/bilder/freelandbild.jpg (fast i newmarket - inte svart)

Har ej fått hem Freelandsadeln än och jag väntar med spänning :banana:

Sen måste jag ju bara tillägga att denna tråd ligger HELT FEL. Den ska ligga under utrustning. ;)

Senast ändrad av en moderator:

En sånhär hoppsadel har jag (det är dock inte min på bilden). Det är en Dominus, jätteskön att rida i.

Sadel_sida.jpg

Jag är supernöjd med min nya Stübben edelwiss CS
Superb!!!:bump:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 487
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka