hopputbilda ett varmblod?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare iingentiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 742
I

iingentiing

jag har tänkt att börja hoppträna mitt varmblod från grunden snart (hon ska bara bli bra i ryggen) och undrar helt enkelt hur jag ska börja? hon kan gå över bommar och är löshoppad hos sin förra ägare och dom sa att det gick bra, men hon är aldrig hoppad uppsuttet. vill helt enkelt bara ha några goda råd om hur jag ska börja... :confused:

Sv: hopputbilda ett varmblod?

rid över bommar i alla gångarter, se till att hästen är RIDbar inna du börjar. Att börja hoppa (flyga) över ett hinder i hundra blås tjänear inget till.
När det går bra att rida över bommarna kan ju läögga upp ett liiitet hinder istället för bom nr 3 tex, och ha ett par bommar efter med.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
751
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 535
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 914
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka