Bukefalos 28 år!

hopputbilda ett varmblod?

I

iingentiing

jag har tänkt att börja hoppträna mitt varmblod från grunden snart (hon ska bara bli bra i ryggen) och undrar helt enkelt hur jag ska börja? hon kan gå över bommar och är löshoppad hos sin förra ägare och dom sa att det gick bra, men hon är aldrig hoppad uppsuttet. vill helt enkelt bara ha några goda råd om hur jag ska börja... :confused:
 
Sv: hopputbilda ett varmblod?

rid över bommar i alla gångarter, se till att hästen är RIDbar inna du börjar. Att börja hoppa (flyga) över ett hinder i hundra blås tjänear inget till.
När det går bra att rida över bommarna kan ju läögga upp ett liiitet hinder istället för bom nr 3 tex, och ha ett par bommar efter med.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 579
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 415
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 674
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Beta slagen mark
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp