Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnade på Fox on the Run för första gången på väldigt länge. Och kan erkänna att jag hört totalt fel.
"Fox on the run
You dream and everybodys gone ironic
take her out and hide yourself away
Fox is on the run"

"Fox on the run
You scream and everybody comes a running
Take a run and hide yourself away
Foxy on the run"

Inte konstigt att jag tyckte att det var en konstig text :laugh::cautious::angel:
 
Alltså jag gjorde bort mig rejält vid ett restaurangbesök tidigare i veckan... Ungefär såhär lät det:

Servitris: How would you like to pay?
Jag: Yeah, everything was great thank you!
*märklig tystnad och alla tittar konstigt på mig*
Jag: Really nice food... And wine!
*mer tystnad*
Servitris: So... Are you paying by card, or...?

Och ungefär där insåg jag att jag hade hört fel och babblat på om hur bra maten var medan alla bara väntade på att jag skulle hala fram plånboken och betala för mig. :banghead::o
 
Har läst igenom ganska mycket av tråden nu och här är en till expert på att höra fel...

En kompis sa "jag har börjat lyssna på en podd" och jag hörde "jag har börjat lyssna på porr"... jag undrade varför i hela friden hon börjat lyssna på det och hon förstog givetvis inte min fråga eftersom det var jag som hört helt fel... :laugh:

I högstadiet läste vi sex- och samlevnadskursen och prata väldigt mycket om preventivmedel och könssjukdomar. Helt plötsligt säger en kompis "är det där en ny krukväxt?" (och pekar på en i ett fönster), jag som som vanligt är i mina egna tankar i att ressonera om varför kondomer är bra för att förhindra könssjukdomar och därför inte lyssnade så aktivt reagerar inte alls. Min kompis upprepar det hon sa och petar till mig o varpå jag utbrister "vad för kukväxt?!" behöver jag ens säga att alla tittade på mig? :banghead:

För ett tag sedan tittade jag på en serie, de skulle montera tre sängar och den ena säger "I don't know how we are gonna do this with ten kids in the house" och jag hörde "I don't know how we are gonna do this in the house". Tänkte att "men du har väl ändå inte tänkt montera sängarna ute?" till jag förstog vad de verkligen sa...

Eller när en lärare i högstadier sa "du behöver använda polertrissan mer" (man använder sådanna vid silversmide när man polerar) och jag hörde "du behöver använda pol trissen med" och tänkte att läraren måste haft en skruv lös för det finns inget som heter pol trissen... :angel:

Är detta jag kommer på nu men återkommer om jag kommer på något mer :) vilket jag bör göra inom kort :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 101
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp