Hörlurar??

Sv: Hörlurar??

I TR står det ingenting om att man inte får ropa ut banan eller hurman ska rida eller liknande.
och även om det kanske är fusk så finns det nog ingen skriven regel emot hörsnäcka.

Delvis knapplån

Men om tränaren ska kuna göra detta måsta h*n ju se var i banan ekipaget är... Ska han sitta på läktaren och säga hur ryttaren ska rida? Eller ska h*n krypa bakom sargen...
Tror inte att det är genomförbart....

Det är nog inte alls svårt att gå till en del av staketet eller i ridhuset där det är tomt och gå och mumla i en telefon.

Jag tycker att det är både en bra och en dålig idé. Det bra är ju som sagt att du inte behöver lyssna på publiken och bli nervös, men det dåliga är ju att folk kan missuppfatta, och du kan bli diskvalificerad. Sen måste jag hålla med den som sa att det är faktiskt en del av tävlingsmomentet, att kunna hålla sig koncentrerad och lugn trots allt runt omkring ;) Du kan ha det på träning om du är ensam, men jag skulle inte rekommendera att ha det när du tävlar ;)

Då är frågan hur det är tänkt att det ska lösas när banorna är stora och det blåser. Jag har flera gånger varit med om att man inte ens är i närheten av att kunna höra domaren.

redan nu har manga tävlingsplatser tagit bort flaggare, istället har dom nagon slags lampa(oftast en grön har jag sett) som domaren sätter pa vid startsignal. Det verkar ju vara optimalt för den ser man alltid och domaren ger den signalen. far se hur det utvecklas i framtiden.
men har man inte flaggare pa tävling bör man ha linjerna sa domartornet ser dom väl(med tanke pa manuella tidtagningen)

redan nu har manga tävlingsplatser tagit bort flaggare, istället har dom nagon slags lampa(oftast en grön har jag sett) som domaren sätter pa vid startsignal. Det verkar ju vara optimalt för den ser man alltid och domaren ger den signalen. far se hur det utvecklas i framtiden.
men har man inte flaggare pa tävling bör man ha linjerna sa domartornet ser dom väl(med tanke pa manuella tidtagningen)

Ja, och det är en bra idé. Men inte att bara ta bort flaggaren utan någon ersättning.

när jag tävlar så har jag aldrig sett nån som har haft hörlurar men men.. Jag skärmar iaf av mig när jag ska hoppa en bana det bara blir så ;P...

*kl*

Är det bara jag som inte hör något under tävlingar? när om någon filmar, och jag senare svarar säger jag "oj, red jag till DEN låten?!?" eller "var det verkligen musik på", eller "ojojoj vad hon skriker.... "

Om du ska kunna är en sak men flaggaren gäller inte. :o

Det är signalen som gäller alt domarens ord/ljud.

Flaggarna ska bort på försök i fler distrikt nästa år. :D

Japp, det är domarens signal som gäller. I skåne har vi redan rattionalliserat bort flaggaren, fungerar mkt bra faktiskt!

*kl*

Är det bara jag som inte hör något under tävlingar? när om någon filmar, och jag senare svarar säger jag "oj, red jag till DEN låten?!?" eller "var det verkligen musik på", eller "ojojoj vad hon skriker.... "

hey, du är inte ensam:rofl:

jag hör inte ens om någon försöker prata med mig. och absolut inte musiken.

Inte jag heller, jag måste vara världsbäst på att skärma av.
Jag red en tävling som inte hade flygande omhoppning, men det hade jag missat. ;)
Jag red banan och fortsatte min omhoppning. Hela tiden ropade domaren i mikrofonen:
Stopp, du har inte fått startsignal än, avbryt ritten.
Jag hörde ingenting, jag red min bana till mål men blev förstås utesluten i omhoppningen.
Lite pinsamt var det förstås. :o

Inte jag heller, jag måste vara världsbäst på att skärma av.
Jag red en tävling som inte hade flygande omhoppning, men det hade jag missat. ;)
Jag red banan och fortsatte min omhoppning. Hela tiden ropade domaren i mikrofonen:
Stopp, du har inte fått startsignal än, avbryt ritten.
Jag hörde ingenting, jag red min bana till mål men blev förstås utesluten i omhoppningen.
Lite pinsamt var det förstås. :o

Hehe, det där var faktiskt lite roligt! ;) :banana:

hey, du är inte ensam:rofl:

jag hör inte ens om någon försöker prata med mig. och absolut inte musiken.

Ni är verkligen inte ensamma! Ingen som jag har pratat med vet vad som händer runt omkring dem när de tävlar! Jag känner inte ens igen låten när jag tittar på videon och hör musiken!:p

Finns det något i TR som säger att man inte får ha hörlurar (typ mp3-spelare) när man tävlar?

Jag tänker främst på hoppning, det hade ju varit skönt att kunna "skärma av" lite när man är inne på banan, men jag tror inte det är tillåtet. Nån som vet?

//E

Hittar inget i TR III och inget i några ändringar för -07, men så här står de i dressyren iallafall!

MOM 227
Tillägg efter rad 5
Medtagande av headset eller liknande in på tävlingsbanan är inte tillåtet

*kl*

Det har jag varit med om.
En gång tog det mej nästan en helt tävling innan jag ens upptäckte att musiken var på :rofl:

Sen förstår jag inte redigt varför folk måste ha musik lr liknande i öronen när de rider?
Det låter ju nästan som ett beroende :p
Man lär sig skärma av, hur skulle det annars ha gått till alla år av tävlingar innan? ;)

Man får inte ha det på banan, kan klassas som fusk då det kan vara någon som pratar ill dig om tex banan ch hur du ska göra i hörlurarna men på framhoppningen är det grönt

På framhoppningen är det definitivt inte tillåtet eftersom du äventyrar din egen och andras säkerhet om du inte hör de andra ekipagen. Hur kan man ens komma på en sån ide???:eek:

Fast det beror ju å andra sidan på hur högt man har volymen ;)
Om man har en snäcka i ena örat med lite lågt ljud för att koppla av, så är det knappast några problem.. ;)

Håller med Halifaxen. Jag förstår värkligen inte meningen med det!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 602
Senast: Mirtai
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 040
Senast: Mli
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 853
Senast: SaraXX
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 612
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka