Bukefalos 28 år!

"Horse rider" träningsmaskin

Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Har varit nyfiken på den länge och har velat testa den. Är det ingen som har provat den?
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Alltså .. när hon rider där i filmen, det ser ju helt sjukt ut .. jag skulle garva ihjäl mig om jag såg en sådan maskin med ryttare, men jag skulle nog testa om man fick chansen haha :P
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Haha jag dör av skratt!

Som att hon nånsin ridit när hon var yngre :/ "och man håller fast med benen riktigt hårt emot här, precis som när man rider på riktigt, för att man iten skra ramla av"

Om man gjorde det på några av mina hästar skulle man lätt fått galoppera en bra bit haha

Förfärligt nog så är det också välkända Carl Lewis som har satt sitt namn på dne ocskå, shit det skulle jag aldrig vilja göra!
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Herregud! Men alltså, om man kan beställa en sådan med ett program där "hästen" plötsligt bockar då och då, ja, då kommer jag beställa en på direkten så jag kan lära mig sitta kvar på min riktiga när han gör det :D :D
(Man kanske kan kalla de olika programmen "Ök", "Tanthäst", "Galoppör" och "Bråkstake-Utan-Broms"?)
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Herregud! Men alltså, om man kan beställa en sådan med ett program där "hästen" plötsligt bockar då och då, ja, då kommer jag beställa en på direkten så jag kan lära mig sitta kvar på min riktiga när han gör det :D :D
(Man kanske kan kalla de olika programmen "Ök", "Tanthäst", "Galoppör" och "Bråkstake-Utan-Broms"?)

hahahaha you made my day! :D
att ha en kanonkula till häst är nog det bästa träningspasset! :angel:
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Ja, jag har testat den.

Ett utmärkt sitsträningsredskap. Främst för den som har svårt att hitta rätt balans i bäcken, och kunna följa med hästens rörelser med sittbenen.

Används på en del rätt framstående rehabiliteringsställen, då den tränar balans och muskler i överkroppen
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Nu plockar jag upp en gammal tråd men jag måste bara fråga, är den här maskinen verkligen bra för sitsen? Jag funderar ärligt talat på att köpa en bara för att den verkar så rolig. :rofl:
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

kl

OMG!! Verkar båda sjukt kul och sjukt töntig på en gång!
Men kan tänka mig att det är bra träning...Någon som har provat en längre tid?
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Om du vet hur du ska träna så är det en bra sitsträning. Men då måste du ju ha koll på muskelgrupper etc, annars så sitter du ju bara och "åker runt".
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Haha :rofl: Hennes kommentarer är så bäst! :p "håll hårt i tränset för att hålla balansen, så gör man på riktigt".... "Kläm hårt med benen för att inte ramla av"

Shit, om jag skulle klämma så på min häst skulle jag verkligen åka av i full fart :D

Men det verkar ju ganska kul iaf... :banana:
 
Sv: "Horse rider" träningsmaskin

Hoppas det medföljer träningstips i kartongen då. :angel: Fast om jag förstår det rätt så är tanken att man ska sitta på samma sätt som man gör i sadeln?

fia1991 > Vadå, det vet väl alla att man håller balansen i tyglarna? Man klämmer ju åt runt sidorna så hårt man kan och sen tar man ett krampaktigt tag i tygeln, eller har jag missuppfattat grejen med ridning? :D
 

Liknande trådar

Fälttävlan Hamnade av en slump på Total Recall Videos youtube-sida, hittade massa fina filmer från fälttävlan i England. (Men jag reagerar också...
Svar
9
· Visningar
2 769
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan Igår hittade jag denna länk. Vad tycker ni om informationen? http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8 Schleese Saddlery...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Elina8
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 504
Senast: Görel
·
O
Ridning Sorry for writing in English but my swedish skills aren't very good (i'm from finland). Here's a video that me and my friends made...
Svar
9
· Visningar
2 032
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp