Horse Saver

kullerbytta

Trådstartare
Någon som äger eller har ridit i en Horse Saver allround, syntetsadel ?
Är materialet bra? Är sadeln tung?

Eva :confused:

Jag har inte ridit i någon men jag har klämt och känt på dessa sadlar.

Dom är väldigt lätta och materialet är väldans praktiskt då du inte behöver smörja sadeln, bara tvätta av med tvål och vatten. :)

Det är en väldigt bra sadel för pengarna men man ska titta noga på stoppningen i bossorna då de ibland kan vara ojämna. De är dessutom stora i sitsen och en 16,5 sägs vara lagom om man vanligtvis har 17-17,5. Sadeln finns bara i en bomvidd, normal mot vid.

Jag har en Horse Saver Island. Den är lätt och fin. Mycket sadel för pengarna tycker jag. Min är inte ojämn i stoppningen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer