Horsemanship!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Krati_Gutti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 080
Sv: Horsemanship!

Ja det tycker jag att man kan säga. Jag är absolut ingen expert på PNH(Parelli Natural*Horse*Man*Ship) men det du skrev lät som ett bra svar.
Och dessutom tror jag att alla sakerna man gör med sin häst i PNH( t.ex be den lägga sig ner) är som test för att se om hästen repekterar & litar så mycket på "sin" människa att den vågar gör det. Typ, "Vågar jag lägga mig ner eller kommer hon/han och äter upp mig då?" Det skulle jag också tro.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 391
Senast: Nota
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 042
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka