Horseware Dustbuster?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 280
L

Lord Owen

Någon som har det täcket? Vad tycker ni om det, fyller det sin fukntion?

:)

Sv: Horseware Dustbuster?

Jag har Rambo Dustbuster plus till min exemhäst, dvs. det med hals på. Ett av mina bästa täcken, helt klart:love: Det är relativt svalt, torkar fort om det blir blött, skyddar och täcker mycket bra. Vet inte om jag ska uttala mig om hållbarheten då jag endast haft det en sommar, och min häst är inte så jättevåldsam med sina täcken.
Det enda flug/exemtäcke som min häst inte får nån direkt skav av:)

Ett sånt har jag också, skyddar mot insekter och damm. Plus för färgen, som håller hästen sval.

Tycker du att det fungerar bra som exemtäcke? :) Det är det jag ska ha det till. Hästen är överkänslig mot mygg, knott och mkt solsken.

Det är det bästa jag provat, och då har jag provat boetts, lillhästens, och diverse andra flugtäcken från ex. börjes.
Jag klippte hål till öronen och trädde på och satte sedan på en huva - absolut heltäckande! Min häst har aldrig varit så fin efter eksemsäsongen som i år, men det kan ju bero på att det varit ett bra år också.

Hur är det med det här att det "rengör hästens päls"? Tycker du det fungerar? Eller ja, pälsen blir ju inte lika skitig om det skyddar mot damm.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 105
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
219
Senast: Gimlan
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka