Horseware, regn + vinter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kirabell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 908
K

Kirabell

Jag har ett arabsto, 152 cm i mh., på henne var buccas stl. 135 enormt och buccas stl. 125 för litet och nu funderar jag på horsewares rambo täcken, stl. 130, vad tror ni om det?

Jag behöver skaffa ett regn och ett vinter täcke.

Jag har vägt för och emot vad det gäller hals på täcket eller ej, en solig höst/vinterdag är den väl mest i vägen och varm antar jag och en riktigt ruggig dag där regnet vräker ner eller snön yr och minusgraderna hopar sig är det säkert skönt att ha den? Speciellt tycker jag det borde vara skönt att ha den på regn täcket de höstdagar då himlen öppnar sig och regnet forsar in under täcket så hästen blir blöt = kall mot bog och rygg? Har jag fel?

Men att ha ett täcke med hals som regntäcke och ett täcke utan hals till vintertäcke känns inget vidare eftersom hon då förmodligen blir kall och saknar sin hals eftersom hon är van vid den och vädret succesivt bli kallare?

Jag behöver kloka råd här. Det är Rambo supreme turnout och Rambo orginal som jag funderar över. Jag antar att två rambo supreme turnout i olika tjocklekat är det bästa alternativet men jag och min plånbok är inte riktigt överens.

Ett Rambo supreme turnout regntäcke stl. 130 är det må hända nu tillräckligt stort på min häst att jag kan ha ett täcke under? Tja, det är frågan det.. ;P Är det ett alternativ i så fall, ett bra sådant, att köpa ett supreme turnout som regntäcke och sedan när vädret bli kallare fodra med ett passande stalltäcke under?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Horseware, regn + vinter

du kan ju köpa ett rambo undrblanket tror dom kostar 500 spänn som du kan ha unde så det bli tockare för halsen behöver ju inte bli tjockare dom är ju oftast fodrade tunnare än resten av täcket,

cämela skrev:
du kan ju köpa ett rambo undrblanket tror dom kostar 500 spänn som du kan ha unde så det bli tockare för halsen behöver ju inte bli tjockare dom är ju oftast fodrade tunnare än resten av täcket,

Det är ju ett alternativ. Du tror inte det blir tjockt eller osmidigt med ett täcke under?

Någon annan som har nått förslag?

n det tror jag inte ahr haft så på min häst förut och vadå m du köpr ett tjockt täcke är det ju lika tjockt.

Köp ett Rambo Duo, det har ett 100g varmt ytterskal och sedan ett 300 g varmt innertäcke som man sätter fast i ytterskalet. Halsen är 100g fodrad och är avtagbar. Då har du ju båda täckena du ville ha, plus att det är mycket snyggare färg än det svart/gula. Har täcket och det är verkligen superbra!!
http://www.horseware.com/turnouts/rambo/turnoutsduo.asp#

Om Bucas 135 var för stort kommer Horsewares 130 vara likadant. Ta 125 istället.

Köp ett Rambo Duo, det har ett 100g varmt ytterskal och sedan ett 300 g varmt innertäcke som man sätter fast i ytterskalet. Halsen är 100g fodrad och är avtagbar. Då har du ju båda täckena du ville ha, plus att det är mycket snyggare färg än det svart/gula. Har täcket och det är verkligen superbra!!
Hoppar in i tråden lite. Undrar vart du har köpt det täcket & så priset? Låter verkligen som ett bra täcke.

Köpte det på Tf häst o fritid i sthlm för 3 600, men det finns mycket billigare på nätet, allt är väldigt dyrt i den affären. Men det är verkligen ett bra täcke!!

det täcket hade ag missat men gud så ful färg blått:crazy: :eek:

Liknande trådar

Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 239
Senast: Gabriol
·
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig... 2
Svar
28
· Visningar
5 773
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 607
Senast: mackan
·
Utrustning Då pålle ska gå på lösdrift i vinter behöver han ett nytt regntäcke. Har tänkt införskaffa ett regntäcke, som han kan ha både under... 2
Svar
23
· Visningar
2 556
Senast: Emor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka