Horseware storlekar!?

Signature

Trådstartare
Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm) eller storlek 125 (175 cm)? Har hört att horseware ska vara stora i storleken? Har haft problem med många täcken innan att de varit för stora i bogen, risken finns kanske att täcket blir för stort i 125? Han har 125 på alla sina täcken, några är stora och några sitter perfekt. Jag måste beställa täcken, annars hade jag ju kunnat köpa och prova.

Så, alla ni där ute med horseware-täcken, vad tycker ni?

(Är främst amigo-täckena jag funderar på)
 
Jag tycker amigo är stora i storleken. Vet inte om det finns mellanstorlekar. Bucas har t.ex strl 120 så kolla om din återförsäljare kan ta hem en mellan storlek om det finns. Ofta har ingen dessa hemma då dem inte säljs lika mycket :-)
 
Min har 135 i vanliga täcken och 6,0 i HW=130. Amigo o Rambo.
RHINO wug kunde hon dock inte ha i 6,0 för trångt. Så det kan vara ett tips att satsa på 125 i RHINO.
 
Tack för era svar! Tycker ni att jag borde chansa på 115 i amigo? Skiljer 4 cm till 115 och 3 cm till 125.

Bra där med rhino-täcket. Har faktiskt spionerat på sådana, men då tar jag helt klart 125 i det.
 

Liknande trådar

Utrustning Hei, Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: Jeps
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Sixten
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: blayenka
·
Utrustning Jag söker bilder på era hästar/ ponnys som använder horsewares täcken i modellen ponny. Vi är i ett mellanläge känner jag. Islandshästar...
Svar
16
· Visningar
1 881
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp