Horseware täcken.. igen..;)

Penny_Lane

Trådstartare
Vad är skillnaden mellan Amigo, Rhino och Rambo förutom priset??
Va i affären igår o klämde på lite täcken. Bland annat Amigo.. Håller ?? Vill ha ett tunt regntäcke som min häst skall ha på sig typ alltid.. Ovanpå vintertäcket på vinterna och när det regnar på våren och hösten.

Sv: Horseware täcken.. igen..;)

Rambo har fruktansvärt starkt tyg, Rhino lite mindre slittåligt och så sist Amigo, inte för att några av täckena är dåliga för det, dom är fantastiska.
Dom har samma underbara impregnering så allt blött bara rinner av.
Men... Om jag skulle ha ett regntäcke på vintern skulle jag välja ett fodrat Rambo, Amigot är så pass tunnt att jag vet inte om jag skulle våga lita på det.

Rambo har tjockast yttertyg och de håller kanonbra, mitt äldsta Rambo har hållt i över tio år nu. Rhino är lite tunnare, men mitt har hållt bra det med. Amigo vet jag inte, har inget själv.

*knapplån*

Ungefär hur mycket kostar ett Rambo-regntäcke? Då helst ett ofodrat eller ett som inte är så mycket fodrat (som man skulle kunna använda nu).

Oxxx skrev:
*knapplån*

Ungefär hur mycket kostar ett Rambo-regntäcke? Då helst ett ofodrat eller ett som inte är så mycket fodrat (som man skulle kunna använda nu).

Ett ofodrat Rambo-regntäcke (på Flädie utanför Lund) kostar ca 1800 kr.
Ett ofodrat Rhino-regntäcke kostar ca. 1200 kr.

Skitenkelt, bra, bättre, bäst.

Du får helt enkelt vad du betalar för.

Så visst är Rambo bäst, men en hagkompis kan gnaga sig igenom ett Ramob också, sen bajsar man så sällan pengar.

Liknande trådar

Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 097
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 275
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 311
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka