Sv: Horseware

Det blir nog någon grad varmare än ute i stallet. Stallet är väl ventilerat så blir inte mycket varmare än ute.
Ska verkligen ta mig en funderare hur jag ska göra nu, jag är lite snabb i mina handlingar då jag redan beställt Protector stalltäcket, men går givetvis att skicka tillbaka, nu när man funderar så låter det som att ett insulator 150g borde räcka.
Kanske köpa dem båda om ekonomin tillåter det..

Sv: Horseware

Tack alla för svar ! :)

Alltså skulle ni göra såhär:
Valacken jag har är ganska lång i kroppen men smal i bogen, drar 135cm, men i Horseware skulle ni föredra 130cm.

Stoet jag har är kortare i kroppen än valacken, men kraftigare bog och högrest, men drar 135cm hon med, men där skulle ni kanske föredra 140cm.

Så tänker jag iaf efter era förklaringar :). Men men inte hela världen om det inte skulle passa, bara att skicka tillbaka det och byta storlek ;).
Men vet hur jag ska tänka nu.

Ang stalltäcke är det att stoet är frusen som tusan av sig och hon har ingen vinterpäls alls, så vill ha ett tjockare stalltäcke till henne om det blir lika kallt i år som det var förra året ( -25 i 2mån i sträck ).

Jag hade en som passade perfekt i 130 hw. Den hade i andra märken 135 cm.
Min andra har 140 i HW och där blir 130 både lite för kort och för litet i bogen. Så jag hade nog tänkt som du.

Ang stalltäcke brukar mina ha 300 eller 400g i kallstall när det är minus ute. När de är höst mellan 10-0 grader ute brukar de ha 100, 150 eller 200g. Då är de oklippta med kort päls ca 0,5-1cm eller helklippta.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 166
Hästvård Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte. Hästen... 2
Svar
37
· Visningar
3 954
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V