jessivega

Trådstartare
Nån som är flitig använder av dom och kan säga nåt om dom? har lagt beställning på 2 stycken nu. ett regntäcke light och ett fleece. :D

Sv: Horseware

Jag har och har haft ganska många HW, Amigo, Rhino och Rambo.

Tycker alla tre typerna är riktigt bra. Amigo är sämre kvalité men därav priset. Jämför man med andra märken i samma prisklass är de bra. Rhino passar bäst till lite smalare hästar med smalare bogparti. Rambo är i en klass för sig men kostar därefter och det är inte alltid man behöver det bästa för att täcka sina behov.

Av utetäcken gillar jag Rambo och Rhino bäst eftersom deras material är hållbarare än Amigos men jag har även flera Amigo utetäcken som håller ute vätan som det ska.

Av stalltäcken gillar jag Amigo Insulator bäst. Eftersom det endast finns Amigo och inte Rambo i Insulator har jag Amigo och är nöjd med dem. Lätta, bra passform och flexibla.

Även Rambo Cotton Cooler är helt fantastiska täcken. Jag gillar INTE Amigo Jersy Cooler för det materialet är inget bra enligt min erfarenhet men vet andra som är nöjda med sina.

Ok tack för ett väldigt bra inlägg :)

Jag har beställt ett AMIGO MIO TURNOUT LITE och ett AMIGO MIO FLEECE MED KRYSSGJORDAR.

Fleecen ska ja ha i transporten tänkte jag. Regntäcket e till nu på sommaren när det fortfarande e varmt.

Första gången ja kör på me Horsewear täcken :D

Jag håller med Quigley!

Min häst har enbart HW täcken numera. De har jättebra passform och sitter perfekt på min häst utan att ge skav.
Min går inte med några täckesmarodörer och då duger Amigo åt henne - dock föredrar jag de i 1200D före de i 600D även om jag nu på sommaren har regntäcke i 600D eftersom de inte blir lika tjocka (men då vet jag att de lättare går sönder också).

Har också en hel hög med HW-täcken. Men jag går lite mot strömmen och tycker faktiskt bäst om mina Amigotäcken. Har Rhino och Rambo också men dom två är dom ENDA av typ 12 täcken som gått sönder dels i innerfodret och Rambot har även fått ett rätt ordentlig reva på rumpan. Är samma häst som haft de täckena som mina Amigon. Amigotäckena är dessutom de som har använts absolut mest och mitt tjocka vintertäcke har hållt genom fem vintrar nu och enda slitaget är det är väldigt blekt i färgen.

Amigo är otroligt prisvärda med utmärkt passform:). Köpte nu inför sommaren ett Amigo 600D lite och ett Amigo cooler i excalibur med petrolkant. Jättefina och är imponerad över hur väl 600-täcket höll regn!

Instämmer med de andra:)

Jag har ett Amigo 600D Lite och det sitter perfekt på min häst som annars är lite knepig att hitta passande täcken åt. Det håller tätt bra länge i regn också!
Dessvärre har det fått en liten, liten reva efter att hans hagkompis tuggat på honom, men det lagade jag lätt med en såndär lagningslapp på sybehörsaffären, så nu är täcket som nytt igen. Älskar det:laugh:!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka