Insektsmedel

Tjärsalva hade jag alltid på skåpet och runt om det på min gamla häst. Enda som höll insekter borta från området.
Annars kan man ju spraya medel på en svamp som man sedan svampar hästen med.

Tjärsalva hade jag alltid på skåpet och runt om det på min gamla häst. Enda som höll insekter borta från området.
Annars kan man ju spraya medel på en svamp som man sedan svampar hästen med.
Jo det kan funka på områden där solen inte kommer åt. Tjärsalva. Någon speciell du använder dig av?

Försöker komma bort från sprayande helt. Blir dålig av den :crazy:

Finns det någonting som funkar som man inte sprayar på hästen? Utan endast smörjer in med?
Det finns t ex flugcreme i lotion-form, googla trikem summer creme t ex. Den är dock inte lika bra som föregångaren

Annars om det bara är spray-momentet du vill ha bort så kan du svampa på flugspray.

Z-itch är fd switch och hälls i en sträng på hästens rygg. Kräver dock recept från veterinär.

PROB har en kräm men kolla på liten yta så hästen tål det

NAF har en gel med citronella

Leovet har en gele (tam tam vet)

Osv, finns en hel del att välja på :)

Liknande trådar

Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: Angel
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Mina tummar får alltid en djup hudspricka i hörnet på den sidan som är in mot handen. Jag har testat att smörja med allt tänkbart men...
Svar
10
· Visningar
377
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka