Horsewares bästa vintertäcke

Harbor

Trådstartare
Horseware har flera nya modeller i år och jag undrar om nån har köpt och provat nåt nytt fantastiskt?
 
Inte nytt för i år men jag har ett Rambo wug vari-layer 250g som är helt outstanding:love:
Dock så varmgosigt att pålle bara använder det ett fåtal dagar om året.
 
Jag har inte provat ännu, men har sedan innan Rambo varilayer och blev så glad över att se att de släppt ett motsvarande (varilayer wug, dvs modellen med halvhals) i Rhino. Rhino sitter oftast bäst på mitt sto, även om Rambo funkar när det är halvhals, så blir det köp av fler utetäcken denna vinter så blir det nog av den modellen! Gillar verkligen varilayer när det kommer till tjocka täcken.
 
Köpte själv ett härligt Rhino stalltäcke som också är varilayer, med fleece runt halsöppning och stoppning över manken. Köpte också nya Amigo Bravo med den nya knäppningen fram.
 
Skulle säga att den inte egentligen är speciellt många nya varianter, däremot brukar de uppdatera färg/mönster med jämna intervall. Acy är dock nytt och sägs göra täcket lättare än tidigare, dock endast sett detta på Amigo/Hero. FrontDisc är halvnytt men man har vid senaste kollektionen har man tagit fram lite fler varianter än tidigare då den endast fanns i 0 grams Amigo + något innetäcke.

Jag är HW-fantast deluxe och hästen har utan att överdriva ett 25-tal täcke från HW. V-knäppningarna är fortfarande den absoluta favoriten. Senaste köpet var ett Rambo Supreme i medium som dock inte är testat än.
 
Jag kör också bara HW och hålle rmed @Sockerbit . Det är inget som är supernytt i år, utan det är mest ACY-tyget som kommit under året.

Det absolut bästa vintertäcket jag haft är rambo supreme vari-layer.
Kör också varilayer på stalltäckena.

Måste sälja mitt Rhino-stalltäcke med 370gr då det inte passar min dam. Det är bara Rambo och Amigo som funkar.
 
Jag kör också bara HW och hålle rmed @Sockerbit . Det är inget som är supernytt i år, utan det är mest ACY-tyget som kommit under året.

Det absolut bästa vintertäcket jag haft är rambo supreme vari-layer.
Kör också varilayer på stalltäckena.

Måste sälja mitt Rhino-stalltäcke med 370gr då det inte passar min dam. Det är bara Rambo och Amigo som funkar.

Har du olika storlekar till samma häst om du har Amigo eller Rambo?
 
Nej! Har 145 i bägge och de sitter perfekt.
Rhino blir för tighta i bogen. Eller, det känns snarare som om de ligger an en bit ned på bogbladen. Istället för att ligga an ovanpå.

Tack :) var orolig att jag behövde gå ner en storlek i Rambo då jag hört de är större!
Hon har redan ett Amigo Bravo storlek 140
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp