Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ser inget hinder att använda fodrat rid/reflextäcke på en oklippt häst. Min häst är oklippt och honom använder jag sådana täcken på ändå, han kommer klippas inom några veckor och jag tänker fortsätta använda sådana täcken ändå.
Det beror nog mycket på hur man rider, hur värmekänslig hästen är, hur mycket vinterpäls hästen sätter etc. Min fjordvalack klipps vintertid, men är värmekänslig och gick så gott som hela förra vintern i ett 50g-täcke ute i hagen. Jag har Horze reflexridtäcke, men förra vintern kunde jag bara rida med det då det var lite "ordentligare" kyla, annars blev det för varmt för att han skulle vara komfortabel med det.
TS: Börjes har ofodrade ridtäcken, vill jag minnas. Jag ämnar köpa mig ett sådant, sy tyngder i hörnen (för att det inte ska blåsa upp) och kombinera med en reflexbrösta. Ett precis likadant som det Horze har, har jag aldrig sett någon annanstans.
Titta och de hade bara ett som va fleecefodrat nu i webbutiken.
Gilla verkligen modellen på de från Horze och man borde synnas väldigt bra vare sig man rider, kör eller promenerar med hästen. Hittat olika info om fodret är 100 eller 200g i de
finns ofodrade reflexländtäcken, billiga och luftiga . tror mitt kommer från gekås, men finns liknande överallt tycker jag, är inget rid täcke då utan bara ett ländtäcke. men kompleterar man med en brösta borde det täcka reflex behovet ungefär lika bra som horzes
Hundträning Jag och Tilda går en ny spårkurs nu (3e tillfället idag) med apporter för första gången. Tidigare kurser (personspår och id-sök) Har det...