Horze reflextidtäcke men utan foder

hag391

Trådstartare
Finns de?

Tycker de verkar suveränt och syns bra men rider man oklippt häst med mkt päls så allt med foder går bort

Sv: Horze reflextidtäcke men utan foder

Jag ser inget hinder att använda fodrat rid/reflextäcke på en oklippt häst. Min häst är oklippt och honom använder jag sådana täcken på ändå, han kommer klippas inom några veckor och jag tänker fortsätta använda sådana täcken ändå.

Är väldigt olika.

Min va sjöblöt under ett fodrat ländreflextäcke och ändå inget supertjockt foder efter en ridtur som inte va mkt fart i ens.

Jag ser inget hinder att använda fodrat rid/reflextäcke på en oklippt häst.

Det beror nog mycket på hur man rider, hur värmekänslig hästen är, hur mycket vinterpäls hästen sätter etc. Min fjordvalack klipps vintertid, men är värmekänslig och gick så gott som hela förra vintern i ett 50g-täcke ute i hagen. Jag har Horze reflexridtäcke, men förra vintern kunde jag bara rida med det då det var lite "ordentligare" kyla, annars blev det för varmt för att han skulle vara komfortabel med det.

TS: Börjes har ofodrade ridtäcken, vill jag minnas. Jag ämnar köpa mig ett sådant, sy tyngder i hörnen (för att det inte ska blåsa upp) och kombinera med en reflexbrösta. Ett precis likadant som det Horze har, har jag aldrig sett någon annanstans.

Titta och de hade bara ett som va fleecefodrat nu i webbutiken.

Gilla verkligen modellen på de från Horze och man borde synnas väldigt bra vare sig man rider, kör eller promenerar med hästen. Hittat olika info om fodret är 100 eller 200g i de

finns ofodrade reflexländtäcken, billiga och luftiga :D. tror mitt kommer från gekås, men finns liknande överallt tycker jag, är inget rid täcke då utan bara ett ländtäcke. men kompleterar man med en brösta borde det täcka reflex behovet ungefär lika bra som horzes

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 402
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 964
Senast: tanten
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 190
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka