Hosta och snor...

Werze

Trådstartare
Nu är jag orolig! Min pålle (10 årig halvblodsvallack) har snorat och hostat sedan 1 vecka nu. Hade ut veterinär i onsdags som skrev ut slemlösande och ordinerade "lätt" motion (ej svettridning). Hennes diagnos blev en släng av transportsjuka... Han har inte haft feber, men han bukandas. Ikväll kom jag för att rida och då ville han inte alls, vände sig om när jag kom med grimman.:( När jag tempade honom hade han 38.2 (har legat på 37.7 och 37.5 innan). Det går liksom åt fel håll...jag kan tillägga att han är alldeles ny, har bara haft honom i 6 veckor, importerad. Jag är så rädd att jag har kört för hårt med honom-precis kommit igång med träning för tränare...Någon annan med förkyld häst?

Sv: Hosta och snor...

Nya hästar har lättare att bli förkylda!
Det är som baran på dagis ett nytt barn blir nästan alltid sjuka.
Kolla med vet. ang febern men förmodlingen går den ger igen och hästen har fått ett emunförsvar som stämmer med nya stallet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 318
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont... 2
Svar
25
· Visningar
2 896
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 408
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka