Bukefalos 28 år!

N

Nissenasse

har en häst som bara hostar på vintern.
dom är ute mycket och dörren är öppen.

vattnar höet men vad kan man göra mer??
vad är det för alger??
 
Sv: hosta

Algerna kommer från Alg-börje och heter Carageen. Det måste vara dom du tänker på. ;)

Byt hö mot hösilage. Använd papperströ eller torv. Se till att det kommer frisk luft i stallet.

Finns massa trådar om det här, testa sök. :)
 
Sv: hosta

du får bra förslag av flummflicka. om det blir väldigt besvärande kan man få typ ventipulmin utskrivet av veterinär. inte sopa eller slänga ner hö, vattna stallgången, inte strö är också enkla saker man bör undvika när hästen är inne.
 
Sv: hosta

Vet du att ditt hö är mögelfritt? Lindriga mögelangrepp är ytterst svåra att se med blotta ögat men hästen känner det, tro mig. :smirk:
 
Sv: hosta

har en häst som bara hostar på vintern.
dom är ute mycket och dörren är öppen.

vattnar höet men vad kan man göra mer??
vad är det för alger??

Vi köpte en häst med bronkit, oärlig säljare. :crazy:

men vi gjorde en utebox till henne. Därefter hade hon inga problem alls. Trots att hon stod på halm. Hon fick hösilage, var inte i näheten när man sopade osv.
Gav henneockså alger. Tror att det hade en positiv effekt (innan uteboxen) :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Stålvilja
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Murray
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
6 997
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
527
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp